خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز ملی فرش ایران با حضور در غرفه ایلنا مطرح کرد :

چهره‌های اثر گذار در آلمان مبلغان فرش ایرانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۲۱۲

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: مرکز ملی فرش ایران و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به دنبال این است تا به خواست فعالان فرش ایرانی و با همکاری فعالین این کالا در اتحادیه اروپا که مرکزیت آن در آلمان است اقدام به فرایند تبلیغاتی و کمپین جامع تبلغیاتی در بازارهای اروپایی کند.

حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایلنا در خصوص سفر اخیرش به آلمان و برنامه تبلیغاتی این مرکز در اروپا اظهار داشت : فرش دستباف به طور معمول دو دسته بازار دارد یکی بازارهای سنتی نظیر بازار کشورهای اروپایی و آمریکا و بعضی از کشورهای عربی و دیگری بازارهای جدید مانند بازارهای شرق آسیا نظیر چین ، آفریقای جنوبی و روسیه .

وی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران جدا از بازار داخلی که دقت به رونق بخشی در فروش و تبلیغ فرش ایرانی در عرصه داخل دارد به هر دوی بازارهای خارجی نیز باید توجه کند.

کارگر تصریح کرد: به طور مشخص کار تبلیغات در بازارهای سنتی ما سهل تر است به خاطر اینکه از دیرباز با برند فرش ایرانی آشنایی دارند حتی با ریز برندهای فرش های ما اشنا هستند مانند فرش ساروق ، فرش فراخون ، فرش لیلیان، فرش کرمان و فرش اصفهان و فرش بیجار  اما برای کشورهای اروپایی نیازمند یک بازخوانی و یک یادآوری مجدد هستیم که می تواند موثر باش در افزایش فروش فرش دستباف ایرانی .

وی افزود: در این میان مرکز ملی فرش ایران و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به دنبال این است تا به خواست فعالان فرش ایرانی و با همکاری فعالین این کالا در اتحادیه اروپا که مرکزیت آن در آلمان است اقدام به فرایند تبلیغاتی و کمپین جامع تبلغیاتی در بازارهای اروپایی کند.

وی با بیان اینکه ما هم اکنون هر دو نسل جدید و قدیم را با هم مد نظر داریم گفت: یکی از بازارهایی که در اروپا از دست دادیم بازار آلمان بود که آن هم به این دلیل این بود که هم با فرش ایرانی آشنایی کمتری داشتند و هم به خاطر اقتضاعات سبک زندگی امروز از فرش دستباف به عنوان یک کالای سرمایه ای و ماندگار فاصله گرفته بودند و به سمت کف پوش های مصرفی با عمر کوتاه حرکت کردند که مدام در حال تغییرند.

کارگر خاطر نشان کرد: مرکز ملی فرش این فرایند تبلیغاتی را دنبال کرد و سفر اخیر به آلمان به این دلیل بود که با آژانس های تبلیغاتی آشنا شویم برای اینکه فعالیت کمپین تبلیغاتی را آغاز کنیم و ما در این سفر از بین این آژانس ها دو آژانس تبلیغاتی را انتخاب کردیم و گپ و گفتهای زیادی با حضور اعضای واردکنندگان فرش و اعضای این آژانس ها انجام دادیم هم از منظر فرش و هم از منظر تبلیغات و به نتایج قابل قبولی نیز رسیدیم.

وی در خاتمه افزود: هدف اصلی این بود که برخی از چهره های اثر گذار از رهبران مرجع در بخش های مختلف ورزشی ، سینمایی ، هنر و صنعت فرش در خانه و زندگی آنها نمایش داده شود و آنها به مبلغان فرش ایرانی در آلمان مبدل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز