خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک:

کیفیت قطعات یدکی سایپا قبل از توزیع بررسی می‌شود

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک گفت: کیفیت قطعات یدکی در سازمان خدمات پس از فروش سایپا دارای تضمین بوده و این قطعات که در بسته‌بندی اصلی عرضه می‌شوند فرآیند کنترل کیفیت را گذرانده‌اند.

به گزارش ایلنا ، مهدی روزبهانی درباره کیفیت قطعات یدکی قابل استفاده در شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش، گفت: قبل از تامین قطعات، فرآیند کنترل نمونه قطعه شامل انجام تست‌های آزمایشگاهی و عملکردی مطابق استانداردهای سخت‌گیرانه انجام می‌پذیرد و جهت اطمینان از کیفیت قطعات تولیدی, قبل از تائید قطعه نمونه, فرآیند تولید سازندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار, فرآیند کنترل کیفیت برای محموله‌های قطعات یدکی با دقت زیاد در مبادی ورودی به انبارهای سایپایدک مطابق طرح کنترلی توسط کارشناسان خبره و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق, محموله مردود می‌گردد و با توجه به استفاده قطعات در نمایندگی‌های مجاز و همچنین عاملین تعمیراتی و فروش شرکت سایپایدک، کلیه قطعات یدکی شامل قطعات قسمت‌های مختلف خودرو توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت صدور گواهی مرغوبیت, قطعات قابل ارسال به انبار می‌گردد. در مورد قطعات بدنه نیز با توجه به وجود قطعات متفرقه و غیر استاندارد در بازار و وجود حساسیت لازم در بالا بودن کیفیت قطعات بدنه, کنترل‌های لازم شامل ابعاد، ضخامت ورق, جنس ورق، نوع و کیفیت پوش زیرسازی شده, با استفاده از تجهیزات استاندارد کنترل می‌گردد.

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک در خصوص رضایت شبکه نمایندگی‌ها از کیفیت قطعات یدکی نیز گفت: فرآیند پایش و مونیتورینگ قطعات و نظرسنجی از کیفیت قطعات ارسالی به شبکه به طور مستمر انجام می‌شود و با گرفتن بازخورد نظریات شبکه نمایندگی‌ها و عاملین فروش و تعمیراتی و مصرف کنندگان نهایی, کنترل‌های لازم در این زمینه صورت  می‌گیرد. با توجه به تحت کنترل بودن قطعات، کیفیت قطعات یدکی ارائه شده توسط سایپایدک در نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش، دارای بالاترین استانداردهای لازم می باشد.

کد خبر : ۳۱۹۸۴۹