خبرگزاری کار ایران

فاضلی سه مشکل عمده اصناف با سازمان مالیات را تشریح کرد

امروز بازرسی در دست اصناف کشور است اما ما هنوز مشکلاتی داریم که آن به لحاظ ضعف در قانون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، در نشست هم‌اندیشی اتاق اصناف ایران با استانداری تهران که با حضور نمایندگان شهرستان های تهران برگزار شد علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تعاملی که این دوره از اتاق اصناف با دولت دارد در نوع خود بی‌نظیر است. به طوری که اکنون در تمام کمیسیون‌های اقتصادی دولت اتاق اصناف به عنوان عضو اصلی به این کمیسیون‌ها دعوت می‌شود.

وی افزود: بنا به دستور معاون اول رئیس جمهور دیگر تمام تصمیم‌گیری هایی که در این حوزه انجام می‌شود می‌بایست نماینده اتاق اصناف در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: امروز بازرسی در دست اصناف کشور است اما ما هنوز مشکلاتی داریم که آن به لحاظ ضعف در قانون است.

علی فاضلی خطاب به مدیرکل امور مالیاتی استان تهران گفت: دوستان ما در این دو سال اخیر بازار کشور را درست اداره کردند. به خصوص بازار استان تهران که اهمیت خاصی دارد.

وی افزود: ما سه مشکل عمده با سازمان مالیات داریم؛ اول اینکه در بحث مالیات با توجه به این رکود 3 سال اخیر نباید به دنبال افزایش مالیات باشیم. دوم اینکه برگ‌های شخصی که از سوی ادارات مالیات کشیده می‌شود درست و واقعی نیست که این امر سبب مختل  کار اصناف می‌شود. سوم آنکه سازمان مالیاتی به همین تفاهم‌نامه نیم‌بندی که ما با آنها امضا کرده‌ایم نیز پایبند نیستند.

وی سپس با اشاره به مشکلاتی که در پروژه‌ها و نمایشگاه‌های دوره‌ای برای اصناف ایجاد می‌کنند گفت: این درست است که ما باید اشتغالزایی انجام دهیم اما نکته مهم این است که این افراد به هیچ جا پاسخگو نیستند و همه لحاظ اعم از کیفیتی، اصالت کالا و قیمت‌گذاری مرتکب خلاف می‌شوند. ما این را قبول داریم که نان هیچ خانواده‌ای را نباید قطع کرد اما باید به هم ریختگی اجتماعی را نیز در نظر بگیریم.

وی از حضور استاندار تهران در جلسه هم‌اندیشی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این جلسات ماهیانه ادامه داشته باشد.

کد خبر : ۳۱۹۲۶۲