خبرگزاری کار ایران

بدهی راه آهن به بانک ها تا دو ماه آینده صفر می شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۹۴۶

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تائید انتقال بدهی های راه آهن به دولت از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور٬ از صفر شدن بدهی های این شرکت به سیستم بانکی تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پور سید آقایی در خصوص بدهی 6 هزار میلیارد تومانی شرکت راه آهن به بانک ها گفت: به این دلیل که همه این بدهی ها در اجرای طرح های دولت قبل بوده و طبق ماده 6 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور، این بدهی ها٬ بدهی دولت به شمار می آید.

وی افزود: در ماده قانونی یادشده این نکته آمده است که بدهی شرکت های دولتی که در راستای اجرای طرح های قانونی دولت ایجاد شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آنها را تضمین کرده می تواند با تایید سازمان حسابرسی و تصویب هیات دولت به دولت واگذار شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقداماتی برای واگذاری این بدهی ها به دولت صورت گرفته است٬ افزود: در این راستا نامه ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان حسابرسی ارسال کردیم و فرآیند قانونی برای انتقال این بدهی ها به دولت آغاز شده است.

پورسیدآقایی افزود: بانک مرکزی هم اخیرا در نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری اعلام کرده که این بدهی ها به دلیل اینکه به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده در راستای تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی بوده است و باید برای انتقال این بدهی ها به دولت تسریع شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که این بدهی ها به نام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران باشد٬ راه آهن نمی تواند از تسهیلات قانونی برای اعطا به شرکت های خصوصی و خارجی استفاده کند٬ افزود: قانون اجازه نمی دهد که شرکت های دولتی تا زمانی که بدهی دارند تسهیلات جدید بگیرند و یکی از مشکلات راه آهن برای استفاده از منابع خارجی و فاینانس ها همین موضوع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مدت و تأیید سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور اظهارامیدواری کرد: تا 2 ماه آینده این بدهی ها با طی کردن فرآیند قانونی خود به دولت منتقل و به تبع آن مشکلات راه آهن در جذب سرمایه های خارجی برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز