خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اختلالات اینترنت مردم را عصبانی کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۵۹۲

پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) به چند شرکت اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر ارتباطات در مراسم پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)  بیان داشت: دولت جدید برنامه دارد در زمینه‌های مختلف انحصاری وجود نداشته باشد، چرا که همیشه انحصار مانع توسعه است.

محمود واعظی تاکید کرد: در حال حاضر حجم بازار ICT کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان است که براساس قرار‌داد‌های مختلف این قابلیت وجود دارد که این رقم تا سه برابر افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای تجمیع پروانه‌های ارتباطی بیش از 1000 شرکت فعال در این بخش قانع شده‌اند که این کار به نفع آنهاست و برهمین اساس شرکت‌های مختلف تلاش کرده‌اند در کنار یکدیگر به ارائه‌ی خدمات خواهند پرداخت.

واعظی تاکید کرد: اکنون تمام بخش‌های زندگی مردم با ICT به نوعی ارتباط دارد و برهمین اساس لازم است نگاه شرکت‌هایی که پروانه می‌گیرند مانند شرکت‌های سابق این حوزه به این شکل نباشد که تنها به فکر ارائه‌ی اینترنت و تلفن به مردم باشند.

وزیر ارتباطات افزود:  اکنون با توجه به علاقه‌مندی مردم به عرصه ICT قیمت خدمات از سوی کاربران کمتر مورد توجه است و مردم بیشتر به دنبال خدمات باکیفیت هستند و حتی حاضرند بهای بالاتری بپردازند، چرا که قطعی‌ها و اختلالات مختلف مردم را عصبانی کرده و آرامش آنها را برهم می‌زند.

وی گفت: مدتی است وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که برای فعالیت شهرک‌های صنعتی لازم است آنها حتما به اینترنت و تلفن دسترسی داشته باشند، اما مخابرات اینگونه اعلام می‌کند که برای کشیدن شبکه فیبر به این شهرک‌ها لازم است هزینه آن پرداخت شود، اما ما به وزارت صنعت اینگونه اعلام کردیم که پس از ارائه‌ی مجوزهای FCP این شرکت‌ها به ارائه‌ی خدمات مدنظر خواهند پرداخت.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: ما در دولت تلاش داریم که انحصارها را از بین برده و بشکنیم، اما با این وجود تمام افرادی که پیش از این پروانه گرفته‌اند فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند و ما نمی‌توانیم به عنوان مثال غیر از آنچه در پروانه شرکتی مثل ایرانیان نت آمده عمل کنیم ما به پروانه‌های قبلی متعهد هستیم و لازم است آیندگان هم به پروانه‌هایی که امروز صادر می‌شود تعهد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز