خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان در کرج:

دستکاری‌های خودسرانه اتوبوس‌ها خطرهای بسیاری را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۳۹۳

مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان در کرج گفت: استفاده از قطعات غیراصلی و نامعتبر در اتوبوس‌ها چیزی جز ضرر و آسیب در پی ندارد.

مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان در کرج گفت: دستکاری‌های خودسرانه، نصب باک اضافی یا گاهی چراغانی کردن بی‌مورد اتوبوس‌ها شرایط خطرناکی را برای مالکان و شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به وجود می‌آورد.

علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این که برخی مالکان و رانندگان اتوبوس‌های اسکانیا با دستکاری‌های خودسرانه مشکل‌ساز می‌شوند افزود: استفاده از قطعات غیراصلی و نامعتبر در اتوبوس‌ها چیزی جز ضرر و آسیب در پی ندارد.

متن کامل گفت‌وگو با مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان در کرج در ذیل آمده است:

 

به عنوان اولین سؤال فکر می‌کنید یک نمایندگی خدمات پس از فروش خوب چه ویژگی‌های مهمی باید داشته باشد؟

فکر می‌کنم رعایت تمامی استانداردها مهمتر از هر چیزی باشد. یک نمایندگی خوب، خدمات مطلوبی را برای جلب رضایت مشتریانش ارائه می‌دهد. اگر این ویژگی در یک مجموعه خدماتی وجود داشته باشد، طبیعی است که شرایط خوبی بر آن نمایندگی حاکم خواهد بود.

 

چند سال است با مجموعه عقاب افشان همکاری می‌کنید؟

بیش از 5 سال است با این شرکت همکاری دارم و به مالکان اتوبوس‌های اسکانیا در کرج خدمات‌رسانی می‌کنم.

 

با توجه به تعداد اتوبوس‌هایی که در استان البرز و شهرستان کرج وجود دارد، به طور میانگین روزانه چند دستگاه اتوبوس به مجموعه شما مراجعه می‌کنند؟

تعداد مشخص و ثابتی ندارد، اما به طور میانگین روزی بین 10 تا 20 دستگاه اتوبوس برای تعمیر و سرویس به نمایندگی خدمات پس از فروش ما مراجعه می‌کنند. البته من فکر می‌کنم تعداد اتوبوس‌هایی که به مجموعه‌های خدماتی مراجعه می‌کنند با کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط مستقیمی دارد. طبیعی است هر چه ما بتوانیم بیشتر رضایت مشتریان خود را جلب کنیم، آنها هم میل بیشتری به حضور در کنار ما دارند.

 

شما فقط نماینده عقاب افشان هستید یا خدمات پس از فروش برند دیگری هم در مجموعه شما ارائه می‌شود؟

ما در کرج فقط نماینده شرکت عقاب افشان هستیم و با برند دیگری کار نمی‌کنیم.

 

با توجه به اینکه سال‌هاست با اتوبوس‌های اسکانیا سر و کار دارید، از کیفیت اتوبوس‌های تولیدی این برند برای‌مان بگویید.

فکر می‌کنم کیفیت فنی اسکانیا نیاز به تأیید من ندارد، چون یک برند اروپایی با بالاترین سطح کیفیت فنی در دنیاست. با این حال، گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که لطماتی را به ارزش این برند و شرکت تولیدکننده محصولات آن وارد می‌سازد. متأسفانه گاهی ما می‌بینیم برخی مالکان و رانندگان اتوبوس‌های اسکانیا با دستکاری‌های خودسرانه مشکل‌ساز می‌شوند، یا مثلاً دیده می‌شود برخی دوستان از قطعات غیراصلی و نامعتبر در اتوبوس‌های خود استفاده می‌کنند که این کار هم چیزی جز ضرر و آسیب در پی ندارد.

 

اتفاقاً به نظر می‌رسد همین کارها مهمترین عوامل استهلاک بیشتر و آسیب‌دیدگی اتوبوس‌ها هستند؟

متأسفانه بله. من از گذشته‌های دور با ماشین‌های سنگین کار کرده‌ام و با این موضوعات کاملاً آشنا هستم. دستکاری‌های خودسرانه، نصب باک اضافی یا گاهی چراغانی کردن بی‌مورد اتوبوس‌ها شرایط خطرناکی را برای مالکان و شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به وجود می‌آورد. خاطرم هست یک بار راننده‌ای با نمایندگی ما تماس گرفت و اعلام کرد که برق اتوبوس قطع شده است. به سرعت خودمان را به او رساندیم و بعد از بررسی دیدیم راننده یک ظرف دوغ را کنار جعبه فیوزها گذاشته که باعث خیس شدن جعبه، اتصال برق و بروز مشکل شده بود. گاهی سهل‌انگاری، مشکلات بزرگی را به وجود می‌آورد.

 

تاکنون برای شما پیش آمده راننده یا مالک اتوبوسی نخواهد از قطعات اصلی در خودروی خود استفاده کند؟

بله، بارها شاهد چنین پیشنهادی بوده‌ام ولی ما چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.

 

آیا مجموعه خدمات پس از فروش عقاب افشان در کرج برای تأمین قطعات اصلی اتوبوس‌های اسکانیا مشکل دارد؟

به هیچ وجه. ما تا حالا که مشکلی نداشته‌ایم. اما اگر زمانی قطعه مورد نیاز در انبارمان موجود نباشد، مسؤولان عقاب افشان در کمتر از یک ساعت آن قطعه را برای ما از انبار مرکزی می‌فرستند.

 

چقدر برای شما مهم است که مراجعه‌کنندگان‌تان با رضایت قلبی مجموعه شما را ترک کنند؟

قطعاً مشتری برای ما بیشترین اهمیت را دارد و همواره حق با مشتری است. ما همواره سعی می‌کنیم احترام آنها در هر شرایطی حفظ شود. ما باید شنونده‌های خوبی باشیم تا بتوانیم نقص اتوبوس‌ها را به درستی درک و رفع کنیم. به نظرم اگر رضایت مشتری جلب شود، خودبه‌خود هم کیفیت و هم بهره‌وری مجموعه ارتقا می‌یابد.

 

گاهی برخی راننده‌ها از اتلاف بیهوده وقت در مجموعه‌های خدمات پس از فروش انتقاد می‌کنند. شما تا چه حد می‌توانید اتوبوس‌ها را بر اساس زمان‌بندی مناسب تعمیر کنید؟

طبیعی است که برای تعمیر اتوبوس مدت زمانی را باید انتظار کشید، ولی ما همواره سعی می‌کنیم اتوبوس بیش از حد معمول در مجموعه نماند. بی‌شک سرعت عمل همزمان با دقت اهمیت زیادی دارد.

 

و به عنوان سؤال پایانی بفرمایید که موضوع آموزش پرسنل شما چگونه صورت می‌گیرد؟

آموزش، موضوع بسیار مهمی است و خوشبختانه سیستم آموزشی در مجموعه بزرگ عقاب افشان به طور کاملاً حرفه‌ای و تخصصی سامان یافته است؛ به این صورت که وقتی سیستمی در اتوبوس‌ها تغییر می‌کند یا مدل جدیدی از اتوبوس‌ها روانه بازار می‌شود، مدیران بخش خدمات پس از فروش این شرکت با هدف به‌روزرسانی دانش تمام پرسنل نمایندگی‌های استانی خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دوره‌های آموزشی مرتبط را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز