خبرگزاری کار ایران

چهارشنبه این هفته رقم می خورد؛

از سرگیری صادرات مواد پلیمری از بورس کالا

مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا گفت: صادرات محصولات پلیمری در تالار صادراتی بورس کالای ایران پس مدت ها وقفه از چهارشنبه این هفته از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بورس کالای ایران، امین شکرریز افزود: کارشناسان معتقدند، صادرات مواد پتروشیمی از بورس کالا دارای مزیت هایی برای خریدار و فروشنده است.

وی اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان دو محصول pet superbrat و pet tg 641 را برای صادرات روی تابلوی بورس کالای ایران می برد.

وی تصریح کرد: pet superbrat عرضه 500 تنی دارد و قیمت هر تن 969 دلار با احتساب دلار مبادلاتی است و حداقل خرید این محصول 20 تن است و معامله و تسویه به صورت نقدی انجام می شود. همچنین بسته بندی این محصول به صورت جامبو هزار کیلویی است.

وی افزود: همچنین pet tg 641 عرضه 506 تنی با قیمت هر تن 958 دلار مبادلاتی است عرضه این محصول به صورت 22 تنی است و معامله و تسویه آن نقدی خواهد بود و بسته بندی این محصول نیز جامبو 1100 کیلویی است.

شکرریز خاطرنشان کرد: نوع تحویل این دوکالا اگر دریایی باشد به صورت fob است و در صورت زمینی بودن به شکل fca انجام می شود.

وی در رابطه با مزیت عرضه محصولات پلمیری از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران، گفت: با توجه به تعداد زیاد فعالان بازار پتروشیمی و عرضه محصولات متعدد صادرات این محصولات می تواند موجب افزایش شعب و این شرکت ها در سایر کشورها شود و بازاریابی را در این زمینه گسترش دهد.

مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا، ادامه داد: مدیریت ریسک و شفافیت معاملات در بورس کالای ایران از مزیت های صادرات مواد پتروشیمی خواهد بود به طوری که خریداران و فروشندگان با توجه به مقررات بورس، از انجام تعهدات طرفین اطمینان دارند.

وی تاکید کرد: صادرات محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا همانند چند سال اخیر موجب خواهد شد تا خریداران و فروشندگان هیچ نگرانی بابت تحویل پول و کالای خود نداشته باشند.

در ادامه جواد موسوی کارشناس بازار پتروشیمی در خصوص از سرگیری صادرات مواد پلیمری از بورس کالا گفت: تضمین خریدار و فروشنده به انجام تعهدات، دریافت به موقع و با کیفیت کالا و پول، شفاف شدن قیمت های صادراتی، رقابتی شدن بازار و صادرات با قیمت واقعی، جلوگیری از رانت و کوتاه شدن دست واسطه ها، پیدا شدن مشتریان جدید در بازارهای جهانی از جمله مزایای صادرات مواد پتروشیمی از بورس کالای ایران است.

کد خبر : ۳۱۸۳۰۲