خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شرکت ملی حفاری خبر داد:

امضای تفاهمنامه همکاری ملی حفاری با انی ایتالیا

قائم مقام شرکت ملی حفاری با اشاره به امضای تفاهمنامه اولیه با شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه همکاریهای دو جانبه در صنایع حفاری، گفت: ایران آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع حفاری نفت و گاز به عراق است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تاکایدی با اشاره به انجام مذاکرات گسترده در حوزه افزایش تبادل دانش فنی با عراق در حوزه صنایع حفاری نفت و گاز، تصریح کرد: درحال رایزنی برای انجام فعالیتهای دیگر در حوزه حفاری در شمال و جنوب عراق هستیم، اما با توجه شرائط کنونی عراق این کار کمی مشکل است.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران با اعلام این‌که پیش بینی می‌شود تا چندماه آینده مذاکرات با طرف عراقی به منظور امضای قراردادهای جدید در حوزه صنایع حفاری قطعی و نهایی شود، تصریح کرد: علاوه بر این در حال حاضر با چند شرکت ترکیه‌‌ای براساس تخصص خود برای انجام پروژه‌های حفاری هم به صورت اجاره دکل و هم به صورت پروژه‌های کلید در دست مذاکره کرده‌ایم.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی با تاکید بر این‌که در زمینه تبادل دانش فنی و بحث آموزش با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت عراق مذاکراتی انجام گرفته است، بیان کرد: بر این اساس شرکت ملی حفاری ایران به منظور توسعه همکاریها با شرکت ملی نفت عراق اعلام آمادگی کرده است.

تاکایدی با اشاره به جذابیت بازار انرژی ایران برای شرکتهای اروپایی بیان کرد: شرکت ملی حفاری ایران با شرکتهای اروپایی همچون انی و سایپم ایتالیا مذاکراتی را آغاز کرده و در این مذاکرات تفاهمنامه‌ای نیز مبادله شده است.

وی با یادآوری این‌که پیش بینی می‌شود نتایج مذاکره با شرکت انی و سایپم ایتالیا بزودی با مدیریت ارشد این دو شرکت نهایی شود، تاکید کرد: شرکت ملی حفاری ایران به منظور اجرای پروژه‌های حفاری در ایران و در خارج از کشور به صورت مشارکتی با این دو شرکت ایتالیایی اعلام آمادگی کرده است.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که علاوه بر این با یک شرکت معتبر آلمانی در خصوص ارائه خدمات حفاری، جذب سرمایه، تبادل تکنولوژی و دانش فنی با هماهنگی شرکت ملی نفت ایران طی جلسات متعددی مذاکره کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: آنها در نهایت موافقت کردند چه در زمینه انجام عملیات حفاری و چه در زمینه تعمیرات و بازسازی و تعمیرات اساسی تجهیزات صنعت حفاری با ایران همکاری کنند.

کد خبر : ۳۱۸۱۰۷