خبرگزاری کار ایران

مقدم :

توسعه صنعت تراکنش در گرو همکاری متخصصین IT و بانکداران ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۷۴۵

ظهور و فراگیری پدیده هایی همانند پول الکترونیکی یا بیت کوین مبادلات تجاری را طی سالهای آتی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و این یکی از چالشهایی است که بانکهای ایرانی باید خود را برای مواجهه با آن آماده کنند .

مدیرعامل بانک تجارت بر لزوم همکاری بیشتر شرکتهای ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات با بانکها برای توسعه صنعت تراکنش در کشور تاکید کرد .
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، محمد ابراهیم مقدم که در پانل "چالشهای بانکداری پساتحریم" در روز پایانی همایش بین المللی تراکنش سخن می گفت با اشاره به فرصتهای تازه ای که اجرای توافق هسته ای و رفع تحریم ها برای بانکهای ایرانی ایجاد می کند یادآور شد : طی سالهایی که ارتباط عادی بانکهای ایرانی با صنعت بانکداری بین المللی متوقف شده بود تحولات مهمی این صنعت را تحت تاثیر قرار داده که بازگشت دوباره بانکهای ایرانی به کسب و کار جهانی بانکداری باید با توجه دقیق به الزامات ناشی از این تغییرات صورت گیرد .

مدیرعامل بانک تجارت ارتقاء امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و کانالهای ارتباطی بانکها  متناسب با تحولات اخیر صنعت بانکداری بین المللی را مورد اشاره قرار داده و افزود : در این میان شرکتهای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نقش بسیار مهمی دارند و با توجه به رفع محدودیتها بهتر از گذشته می توانند بانکداران ایرانی را در انتخاب نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و یا ارتقاء و به روزرسانی ابزارهای موجود یاری کنند .

وی ایجاد درک مشترک از ضروریات توسعه صنعت تراکنش بین مدیران شبکه بانکی و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی و دانشگاهها را پیش نیاز پیشرفت پایدار کشور در این حوزه عنوان کرد و گفت : امروز بیش از همیشه نیازمند مسئولیت پذیری جوانان دانش آموخته و کارآزموده کشور برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام بخش ها از جمله در حوزه انفورماتیک بانکها هستیم .

مقدم با اشاره به شکل گیری روندهای تازه در تجارت الکترونیک جهانی گفت : ظهور و فراگیری پدیده هایی همانند پول الکترونیکی یا بیت کوین مبادلات تجاری را طی سالهای آتی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و این یکی از چالشهایی است که بانکهای ایرانی باید خود را برای مواجهه با آن آماده کنند .

مدیرعامل بانک تجارت پشتکار و نوآوری مستمر در آموزش و فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک را از نیازهای مهم توسعه صنعت تراکنش در کشور بر شمرد و یادآور شد : امروز بسیاری از اهداف گذشته کشور در زمینه فراگیرساختن استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک نظیر کارت و دستگاه های POS بین مردم محقق شده است و اکنون بسیار مهم است که بتوانیم آموزش ها و انتقال اطلاعات را به سمت توسعه کیفی بانکداری الکترونیک و استفاده از روشها و ابزارهای جدید سوق دهیم .  

دکتر عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه ، دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و دکتر خوانساری از کارشناسان برجسته اقتصاد کشور دیگر اعضای این پانل بودند که ریاست آن را دکتر پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی برعهده داشت . تقویت ساختارهای نظارتی بانکها مطابق با استارنداردهای نوین حاکمیت شرکتی ، انطباق با الزامات جدید ارتباطات و مبادلات بین بانکی ، چگونگی بهره گیری بانکها از کانالهای جدید ارتباطی نظیر شبکه های اجتماعی ، توسعه بانکداری الکترونیک متناسب با نیازهای جدید فضای کسب و کار در کشور و لزوم توجه به منافع مشتریان در روند توسعه صنعت تراکنش در بانکها از جمله دیگر موضوعات مهمی بود که در این پانل به آن پرداخته شد .

گفتنی است نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت تراکنش طی روزهای چهارم تا ششم آبان ماه در مجتمع نمایشگاه شهر تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز