خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی:

خشکسالی تاثیری در تولید دام سبک نداشته است

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی قیمت هر کیلو گوشت لاشه برای عرضه به مغازه‌دار را 26 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت شقه بدون دمبه برای عرضه به مردم را 29 هزار تومان اعلام کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در هفته های گذشته به توجه به نذورات هیات های عزاداری بازار مصرف از طرف خانوار دچار رکود شده است؛ اما قیمت ها تغییرخاصی نداشته است.

علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه بازار گوشت اشباع است و هیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد تاکید کرد: در هفته های آینده با توجه به گذر از عید قربان، ذبح دام در ایام محرم وسرد شدن هوا و به دلیل نیاز مردم به پروتئین مصرف این محصول افزایش می یابد ؛ بازار هیچگونه مشکلی برای تامین نیاز بازار ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که آیابرنامه ای برای صادرات دام سبک وجود دارد بیان داشت: نیازهای مصرفی گوشت قرمز در کشور تامین است؛ اما امکان واردات برای تامین نیازهای صنعتی وجود دارد؛ بنابراین نمی توان چندان به صادرات فکر کرد.

ملکی در خصوص تاثیر خشکسالی بر تولید دام اظهار داشت: تولید دام در کشور سنتی است و هنوز فاصله زیادی تا صنعتی شدن دارد؛ اما خشکسالی تاثیر خاصی در تولید نداشته است به خصوص که بخش قابل توجهی از تولید دام در استان کردستان است که مراتع بسیار خوبی دارد و از طرفی این استان مشکل خاصی در تامین آب ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پایان قیمت هر کیلو  گوشت لاشه برای عرضه به مغازه‌دار را 26 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت شقه بدون دمبه برای عرضه به مردم را 29 هزار تومان اعلام کرد.

کد خبر : ۳۱۷۲۷۸