خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران:

پیشنهاد تشکیل کارگروه اصلاح خلاهای قانونی بین وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۲۲۲

امروز دیگر فرصت آزمون خطا نداریم و باید از تمام تجربیات گذشته در داخل و خارج از کشور استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران پیشنهاد تشکیل کمیته و کارگروهی بین وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران برای شناسایی خلاهای قانونی در جریان پروژه‌های عمرانی داد و گفت:  در ساخت و سازها باید به پیامدها و نتایج بپردازیم و نه پیشرفت‌های فیزیکی.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور آرانی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه متاسفانه شهروندمداری و مدیریت ارتباط با مردم فراموش شده است گفت:یکی از مزیت‌ها و عملکردهای موفق وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم احقاق شعار شهروندمداری است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی باید به نتیجه کار و بهره‌بردار اندیشید و گفت: وقتی بحث ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود اینکه چه کسانی در چه شرایطی از این سازه‌ها استفاده می‌کنند فراموش شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی شهروندمداری را مرکز ثقل خود قرار داده است گفت: متاسفانه در جریان ساخت و سازها پول‌محور شده‌ایم و کمتر به پیامدها و نتایج پروژه‌ها توجه می‌کنیم. این در حالی است که بهره‌وری بهینه بسیار مهمتر از ساخت و ساز است.

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از عملکردهای موفق وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در دوره جدید یکی از عملکردهای قابل توجه و موفق وزارت راه و شهرسازی ورود بخش خصوصی و ترغیب و تشویق آنها به پروژه‌های عمرانی بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات اندکی در اختیار دستگاه‌های عمرانی قرار دارد اما وزارت راه و شهرسازی توانست از بخش خصوصی به عنوان بازوی عمرانی خود استفاده کند.

وی همچنین با ارائه پیشنهادی برای تشکیل یک کارگروه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس گفت: معتقدم با توجه به اجرای قوانین اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم  می‌توان کارگروه و کمیته‌ مشترک بین مجلس و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های عمرانی تشکیل داد تا بتوانیم در روند اجرای پروژه‌ها خلاهای قانونی و اصلاحات را شناسایی و به این مشکلات بپردازیم.

آرانی تاکید کرد: باید بدانیم که امروز دیگر فرصت آزمون خطا نداریم و باید از تمام تجربیات گذشته در داخل  و خارج از کشور استفاده کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز