خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

مردم پایه حاکمیت هستند / ارائه اطلاعات به مردم فساد را کاهش می‌دهد / راه‌اندازی سایت شهراه

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۸۵

باید ببینیم مردم تا چه حد از میزان عملکرد ما رضایت و درک داشته‌اند و همچنین باید ببینیم مسئولان از چقدر از خواسته‌ها و نیازهای مردم را فهمیده‌اند و قطعا این فهم و درک متقابل منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سایت شهراه برای ارائه خدمات و اطلاعات به مردم خبر داد و گفت: مردم پایه حاکمیت هستند و ارائه اطلاعات و شفافیت به مردم جلوی زد وبند و فساد را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با اشاره به مخالفت نمایندگان مجلس با برکناری وی اظهار کرد: از اینکه مجلس شورای اسلامی و مردم زحمات همکارانم در وزارت‌خانه را دیدند کمال افتخار را دارم.

وی افزود: جریان مخالفت مجلس با استیضاح تنها به شخص وزیر برنمی‌گردد و معتقدم این تاییدی بود بر زحمات همکارانم در وزارت راه و شهرسازی و از اینکه زحمات مجموعه وزارت راه و شهرسازی دیده شده است و از تیزنگری نمایندگان مجلس در دقتشان به خدماتی که در این دستگاه به مردم ارائه می‌شود، کمال افتخار را دارم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر عملیاتی کردن شعار افزایش بهره‌وری گفت: بارها و بارها درباره افزایش بهره‌وری و اینکه چگونه از سرمایه‌هایمان استفاده کنیم صحبت شده اما اندیشه من این است که کار پرمخاطره‌ای انجام دهم و تمام خدمات وزارت راه و شهرسازی را در معرض دید و معرای مردم قرار دهم.

آخوندی با بیان اینکه مردم باید در جریان اتفاقات و اطلاعات دستگاه‌ها قرار بگیرند گفت: معتقدم این اقدام کاری فراتر از شفافیت است و موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کشورمان بسیار درباره مسائل بنیادی اعم از حقوق شهروندی و شهروند و آزادی صحبت شده است و اخیرا هم در مجلس شورای اسلامی قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته است اما باید دید تا چه حد از این مسائل بنیادی و شعارها عملیاتی شده‌اند.

آخوندی با بیان اینکه زمانی این شعارها عملیاتی می‌شوند که تمام فرآیند مدیریتی را از چشم شهروند ببنیم گفت: چشم سیاست‌مدار چشم عقاب‌گونه است و نگاه از بالا به پایین دارد اما برای شناسایی گلوگاه‌ها مسئولین باید نگاه از بالا به پایین داشته باشند.

وی ادامه داد: در تمام فرآیندها باید دید عملیات انجام شده چقدر موجب رفاه و رضایت‌مندی مردم شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توان کارآیی را در فرمول‌های ریاضی تنها بررسی کرد گفت: در واقع باید ببینیم مردم تا چه حد از میزان عملکرد ما رضایت و درک داشته‌اند و همچنین باید ببینیم مسئولان از چقدر از خواسته‌ها و نیازهای مردم را فهمیده‌اند و قطعا این فهم و درک متقابل منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه مهندسی معکوس در فرآیندها و اقدامات انجام شده به ما نشان می‌دهد گلوگاه‌ها کجا هستند گفت: باید نگاه دو طرفه باشد و بین مردم و مسئولان سهم متقابلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ادبیات تکریم ارباب‌رجوع و انتقاد از این ادبیات گفت: این ادبیات به این مفهوم است که مسئولین همچنان در موضع قدرت هستندو از این موضع به نیازهای مردم نگاه می‌کنند اما معتقدم بحث تکریم نیست بلکه انجام وظیفه است و برای انجام این وظایف باید تمام اطلاعات دستگاه‌ها در اختیار مردم قرا ربگیرد.

وی افزود: این اطلاعات اطلاعات سیاسی یا انتخاباتی نیست بلکه اطلاعاتی است که رفاه و رضایت‌مندی مردم را افزایش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه اطلاعات و زارت راه و شهرسازی به مردم گفت: به عنوان یک مدیر سیاسی و اجرایی تمام مخاطرات این اقدام را پذیرفته‌ام و اطلاعات عملکردی را در اختیار مردم قرار می‌دهم.

راه‌اندازی سایت شهراه

آخوندی از راه‌اندازی سایت شهراه وزارت راه و شهرسازی خبر داد  وگفت:در این سایت 569 خدمات به مردم ارائه می‌شود اعم از فروش بلیت‌های هوایی، جاده‌ای، ریلی ، دریایی و سایر خدمات حمل و نقلی و همچنین خدمات شهرسازی و خدمات مربوط به مسکن و املاک.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تضمین ارائه این خدمات گفت: برای تضمین کارآیی این خدمات تک‌تک فرآیندهای ارائه شده در این سایت را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم گلوگاه‌ها و گره‌های کار کجا هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد خدمات در حال حاضر 37 خدمت وارد سایت و عملیاتی شده‌است گفت: 530 خدمات دیگر به تدریج وارد سایت شهراه می‌شود همچنین تمام اطلاعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری را هم می‌توان در این سایت مشاهده کرد و تمام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این سایت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مردم پایه حاکمیت هستند

آخوندی با بیان اینکه مردم پایه حاکمیت هستند گفت: باید نقش و حضور مردم را افزایش داد و مردم را در حوزه‌های مختلف فعال ساخت.

آخوندی تاکید کرد: باید اجازه دهیم مردم در حوزه‌های مختلف حضور داشته باشند چرا که افزایش نقش مردم فساد را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد .

آخوندی تاکید کرد: شهروند محوری یک اتفاق در تغییر نگرش در مدیریت است و تحقق این شعار میلیاردها تومان هزینه خواهد داشت و کارمندان هم برای تحقق این شعار باید میلیون‌ها ساعت کار کنند.

آخوندی گفت: معتقدم با افزایش شفافیت و ارائه اطلاعات به مردم امکان زد و بند و هر گونه فسادی کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز