خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پوشاک تهران؛

کاهش تعرفه واردات مانع از ورود پوشاک قاچاق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۵۱

با کاهش نرخ تعرفه واردات پوشاک، می توان وارده کننده را ترغیب به واردات کالا از مبادی قانونی کرد اما اکنون شرایط به نفع قاچاقچی است و نظارتی برای ورود پوشاک وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: دست فروشان به صورت شبانه روز در نقاط مختلف شهر فعالیت گسترده ای دارند و ۲۰ درصد از فروش صنف پوشاک از طریق دست فروشان انجام می شود.

ابولقاسم شیرازی گفت: دست فروشان فعالیت گسترد ای را در سطح شهر دارند و به همین دلیل شبکه توزیع پوشاک با مشکلات فراوان همراه شده به گونه‌ای که سهم سود توزیع کننده و تولید کننده را فروشندگان خانگی و دستفروشان می بلعند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق پوشاک به عنوان معضل اصلی این حوزه لطمه زیادی به این صنعت واردکرده که تنها راه کار مقابله با آن ، کاهش نرخ تعرفه واردات است که مانع از ورود کالای قاچاق و بی کیفیت می‌شود.

شیرازی ادامه داد: با کاهش نرخ تعرفه واردات پوشاک، می توان وارده کننده را ترغیب به واردات کالا از مبادی قانونی کرد اما اکنون شرایط به نفع قاچاقچی است و نظارتی برای ورود پوشاک وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پوشاک مورد نیاز کشور اگر از مبادی قانونی با تعرفه منطقی وارد شود، کنترل و نظارت بیشتری صورت می گیرد و شاهد بی ثباتی قیمت ها نخواهیم بود ضمن اینکه مانع از ورود لباس های مبتذل و بی‌کیفیت می شود.

شیرازی گفت: برای ایجاد رقابت، باید از تولید داخلی حمایت کرد و مواد اولیه را با قیمت مناسب در اختیار تولید کننده قرار داد تا قیمت تمام شده کالا ارزانتر شود. همچنین با پرداخت تسهیلات ارزان، تولیدات با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید به معنای واقعی تولید داخلی را مزیت دار کنیم تا هیچ گونه هراسی از واردات نداشته باشیم، افزود: برای تولید پوشاک با کیفیت بالا باید بهره وری را افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز