خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای صنعت برق:

تحمیل 15 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه گذاری از احمدی نژاد به روحانی

کلاهی گفت: اگر یک دهم توجهی که به صنعت خودرو می‌شود به صنعت برق توجه می‌شد، صنعت برق می‌توانست سالانه 15 میلیارد دلار صادرات انجام دهد،.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کلاهی رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری سرمایه‌گذاری در صنعت برق به این دولت تحمیل شده، گفت: اگر صنعت کشور دچار رکود نبود امسال دچار خاموشی‌ها در کشور می‌شدیم.

وی با بیان اینکه امسال در برخی نقاط کشور خاموشی برق داشتیم اما به خوبی این موضوع مدیریت شد، گفت: رکود صنعت باعث شد تا امسال مشکلی در شبکه برق رخ ندهد.

کلاهی با بیان اینکه اگر یک دهم توجهی که به صنعت خودرو می‌شود به صنعت برق توجه می‌شد، صنعت برق می‌توانست سالانه 15 میلیارد دلار صادرات انجام دهد،‌ افزود: کار اقتصادی صنعت برق بیشتر از سایر صنایع است چرا که وقتی یک نیروگاه خارج از کشور احداث می‌شود همه چیز مثل توربین،‌ نیروی انسانی و کابل از داخل ایران در خارج از کشور نصب و راه اندازی می‌شود.

کلاهی در خصوص اینکه صنعت برق پس از اجرای برجام موافق ورود سرمایه‌گذاران خارجی در ایران است، گفت: این موضوع بستگی به سیاست‌گذاری دولت دارد چرا که اگر درها باز شود ورود سرمایه گذاران خارجی یک تهدید است زیرا آنها دنبال منافع خود هستند.

وی با بیان اینکه دولتی‌ها بارها اعلام کرده‌اند ایران بهشت واردات نخواهد بود، افزود: اگر ورود خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق به این شکل باشد که 50 درصد در ایران سرمایه‌گذاری کنند و 50 درصد از تولیدات خود را صادرات کنند این موضوع مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت با شرکت‌های خارجی می‌تواند صنعت برق ایران را متحول کند،افزود: متاسفانه 15 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه‌گذاری در صنعت برق از دولت قبل و 33 هزار میلیارد تومان بدهی از دولت‌های قبلی به وزارت نیرو وارد شده است.

رئیس سندیکای برق با بیان اینکه صنعت برق ایران به شدت دچار رکود است ابراز امیدواری کرد که در پساتحریم صنعت برق از رکود خارج شود.

کلاهی خاطرنشان کرد: اخیرا توانستیم با بومی سازی تکنولوژی آلومینیوم خرطومی کابل هایی تولید کنیم که بدون نیاز به تونل ها و روکش های بتنی، در دل خاک دفن شده و در مقابل تمامی آسیب ها مقاوم باشد.

وی افزود: ‌تاکنون کابل های فشار قوی برای دفن در دل زمین از کشورهای دیگر وارد می شأ، اما اکنون با ظرفیتی بیشمار می توانیم هر اندازه نیاز داخلی باشد را در این زمینه برطرف کنیم.

 

کد خبر : ۳۱۶۹۲۰