خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد:

۳۵ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در بخش آب و فاضلاب

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب تعریف شده است.

به‌گزارش ایلنا، شاهین پاکروح هدف از سفر به استان کرمانشاه را دیدار از نزدیک و آشنایی با مسائل و مشکلات و ابلاغ سیاست‌های شرکت مهندسی و طبعا رویکردهای جدید مدیریتی شرکت مهندسی آبفای کشور اظهار داشت: با گذشت بیش از دو دهه از شروع فعالیت صنعت آب و فاضلاب هنوز شاهد کاستی‌هایی در این صنعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه با گذشت بیش از دو دهه از فعالیت صنعت آب و فاضلاب از فعالیت صنعت آب و فاضلاب هنوز با کاستی‌هایی مواجه هستیم، افزود: مسائل و مشکلات زیادی هستند که هنوز با آنها گریبان‌گیر هستیم.

پاکروح در ادامه افزود: خسارت‌های جنگ تحمیلی در استان‌های مرزی کشور بخصوص در استان کرمانشاه و رشد جمعیت در دهه ۷۰ باعث شد که صنعت آب و فاضلاب با مسائل و مشکلات جدی مواجه شود.

وی گفت: هنوز در موضوع پروژه‌های عمرانی به میانه راه نرسیده‌ایم و بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده داریم، ولی اعتبار دریافتی به مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده که طبیعی است خیلی از شهرها و پروژه‌های مربوط به آنها به اتمام نرسند.

پاکروح ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی ایجاد شده در دستگاه‌ها و مطالعات مناسبی که صورت گرفته پروژه‌های خوبی را به‌رغم همه محدودیت‌ها اعم از تحریم و کمبود منابع مالی و اعتبارات و همچنین چالش مسائل اقلیمی که کشور را فرا گرفته به اجرا و اتمام برسانیم.

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجموعه آبفای کرمانشاه گفت: باید همگی تلاش کنیم و برای رسیدن به رشد و بالندگی این صنعت کوشا باشیم.

در این نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به ارایه گزارشی از عملکرد شرکت آبفا پرداخت و با اشاره به اینکه مشترکین آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه 2.4 درصد از مشترکین کل کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد مشترکین آب شرکت آبفا ۳۶۲ هزار مشترک در پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۴ است.

"منصور کیاور" در ادامه افزود: متوسط مصرف خانگی آب در استان کرمانشاه ۵۲۱ لیتر است که سرانه مصرف بالاتری نسبت به نرم کشوری داریم که با توجه به فرهنگ‌سازی و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته امیدواریم به نرم کشوری نزدیکتر شویم.

وی تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار بهره‌برداری را ۷ تصفیه‌خانه برشمرد و افزود: ظرفیت اسمی این تصفیه‌خانه‌ها ۹۱ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

کیاور افزود: ۳ تصفیه‌خانه آب هم در در دست بهره‌برداری است که ظرفیت این تصفیه‌خانه‌ها ۱۳۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

کد خبر : ۳۱۶۴۴۹