خبرگزاری کار ایران

سفیر بلژیک در گفتگو با ایلنا:

تردید بانک های اروپایی از افتتاح خط اعتباری برای ایران

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۲۴۷

هنوز مدیران بانکی از اجرای فاینانس برای پروژه های ایرانی تردید دارند.

فرانسوا دله در گفتگو با ایلنا از ضرروت تغییر نگاه دو کشور به یکدیگر در تمام زمینه ها گفتو افزود:به سبب تحریم ها روابط اقتصادی دو کشور نزدیک به 10 سال قطع شده بود اما امیدواریم اکنون که توافق هسته ای مورد تائید دو کشور قرار گرفته روابط دو کشور گسترش پیدا کند.

وی افزود:امیدوارم بتوانیم با غلبه بر احساست و مدیریت صحیح بر چالش های کوتاه مدت فائق آییم.

سفیر بلژیک به ثروت های ایران اشاره کرد و گفت:ایران دارای ثروت عظیمی است که یکی از آنها منابع طبیعی و دیگری جمعیت زیاد است.جمعیت زیاد و جوان ایران یکی از عوامل برتری ایران بر سایر کشورهای منطقه است به طوریکه اکنون میزان قابل توجهی از جوانان ایران تحصیکرده هستند.

دله تصریح کرد:این در حالیست که شما یک جمعیت جوان قابل ملاحظه ای نیز در خارج از کشور خود دارید که آنها علاقه مند هستند با سرزمین مادری خود تعامل داشته باشند این نیز یکی از دارایی های ارزشمند شما است.

فرانسوا دله با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری در ایران گفت:من دو ماه پیش در یک سمینار صنعتی حضور داشتم در آن سمینار مدیران برخی از بانک های بزرگ اروپا حضور داشتند و در مورد حضور در ایران کنجکاو بودند.

وی افزود:موضوع مهم این است که این بانکها برای حضور در ایران و فاینانس پروژه ها مردد هستند و هنوز آنها از برگشت شرایط قبل (تحریم ها)در هراس هستند و بر همین اساس در افتتاح خط اعتباری مردد هستند.

سفیر بلژیک بر لزوم تغییر وجه بین المللی ایران در جهان سخن گفت و اظهار داشت:با توجه به جو منفی که در این چند ساله در بین اروپاییان به وجود آمده است ایران باید تلاش کند با اتخاذ راهکارهای مختلف چهره بین المللی خود را تغییر دهد که بهترین روش آن توسعه صنعت گردشگری است.

گردشگران بهترن تبلیغ کننده برای یک کشور هستند زیرا مطمئن باشید بعد از سفر به هر کشوری با تعداد زیادی از دوستان و خانواده خود در در مورد تجربیات خود گفتگو خواهند کرد و این بهترین تبلیغ می تواند برای ایران و بهبود وجهه بین المللی ایران باشد.

دله با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بلژیک گفت:این کشور می تواند در زمینه ا دارو،نساجی و تکنولوژی صنعتی با شرکت های ایرانی همکاری داشته باشد

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز