خبرگزاری کار ایران

در دیدار رؤسای بورس ایران و کره جنوبی؛

تفاهم نامه همکاری با دهمین بورس بزرگ دنیا امضا شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۱۸۵

این تفاهم نامه دربرگیرنده طرح های ابتکاری بسیاری بین بورس ایران و کره جنوبی برای افزایش فعالیت های دو جانبه است.

یک هفته پس از اجرایی شدن برجام، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بورس کره جنوبی تفاهم نامه همکاری جهت گسترش فعالیت های مشترک از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، این تفاهم نامه دربرگیرنده طرح های ابتکاری بسیاری بین بورس ایران و کره جنوبی برای افزایش فعالیت های دو جانبه است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان این جلسه به تنوع جمعیتی و پتانسیل های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: رابطه خوب و دوستانه ای از گذشته بین دو کشور حاکم بوده است و این تفاهم نامه ی بین بورسی امکان مناسبی برای عمق بخشی به این رابطه همیشگی است.

دکتر محمد فطانت درباره شیوه های همکاری با کره جنوبی اظهار داشت: بر اساس توافق اولیه کارگروهی با موضوعات مختلف از جمله بررسی ساختار قوانین و مقررات، صکوک، آی تی و عملیات بازار تشکیل می شود، همچنین در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی در دو کشور تفاهم شده است که اولین دوره آموزشی در سئول در آبان ماه برگزار می شود.

چوی رییس بورس کره جنوبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و آشنایی نزدیک با بورس کشور گفت: کره جنوبی تمایل دارد تمام تجربیات 60 ساله ای که منجر به پیشرفت و توسعه یافتگی بورس کره جنوبی شده است را با ایران به اشتراک بگذارد.

وی در این خصوص به سه گزینه فعالیت مشترک با ایران اشاره کرد و گفت: تشریح سیاست های پیشرفت اقتصادی کره، مشارکت در ساختار های فنی، مهندسی و آی تی مرتبط با بازارهای سرمایه و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مشترک از جمله برنامه هایی است که در این تفاهم نامه دنبال می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با اشاره به اهمیت رابطه ایران با سئول گفت: بین المللی کردن بورس ایران از اولویت های کشور است بنابراین هدف از امضا این تفاهم ارتقا سطح روابط دو کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز