خبرگزاری کار ایران

یک کارگزار بورس کالا در گفتگو با ایلنا:

خروج پتروشیمی ها از بورس کالا با روحیه مبارزه با فساد مغایرت دارد

خروج پتروشیمی ها از بورس کالا با روحیه مبارزه با فساد مغایرت دارد؛ این پافشاری از سوی وزارت صنعت است و بورس کالا با این موضوع کاملا مخالف است زیرا مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

محمد میری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از پیشنهاد خروج پتروشیمی ها از بورس کالا اظهار داشت : به نظر می رسد بسیاری از افرادی که با عرضه پتروشیمی ها در بورس کالا مخالفند به دنبال رانت جویی خود هستند زیرا عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا باعث شفافیت در قیمت ها و عرضه ها می شود.

وی افزود: عرضه محصولات در بورس کالا همراه با بازرسی های مختلفی است و محصولات شرکتها از فیلترهای گوناگونی باید رد شوند و از ظرفیت اسمی شرکتها تا اظهارنامه مالیاتی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این کارگزار بورس کالا تصریح کرد : هیچ شخص حقیقی نمیتواند در بورس کالا عرضه ای داشته باشد و شخصیتهای حقوقی می توانند عرضه ها را انجام دهند.

میری خاطر نشان کرد: خروج پتروشیمی ها ار بورس کالا نه تنها کمکی به بازار نخواهد کرد بلکه پیامدهای ناخوشایندی به همراه دارد که از عمده ترین آن عدم شفافیت است.

وی با بیان اینکه خروج پتروشیمی از بورس کالا با روحیه مبارزه با فساد مغایرت دارد گفت: این پافشاری از سوی وزارت صنعت است و بورس کالا با این موضوع کاملا مخالف است زیرا مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

کد خبر : ۳۱۵۵۲۵