خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن قطعه سازان ایران در گفتگو با ایلنا:

واردات خودروهای کمتر از 2500 سی سی سیاست غلطی است

120 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان برای عرضه وجود دارد و تقاضایی در بازار نیست اما به محض تقاضا این میزان خودرو برای پوشش بازار مناسب خواهد بود.

فرهاد بهنیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص پرداخت 25 میلیون تومانی وام خودرو اظهار داشت: هر چند پرداخت وام 25 میلیونی دیر به تصویب رسید اما همین که نهایتا مورد قبول واقع شد جای شکرش باقی است زیرا قدرت خرید مردم طی سالهای گذشته کاسته شده بود و تنها راهی که می شد برای خرید خودرو متصور بود لیزینگ خودرو بود که آن هم با افزایش نرخ های خودرو عملا صورت نمی گرفت.

وی افزود: در کل دنیا هم فروش خودرو ، مسکن و سایر لوازم بادوام به صورت نقدی نیست و با درایت دولتها به صورت اقساط به فروش می رسند.

عضو انجمن قطعه سازان ایران گفت: در صورتی که صنعت خودرو راه بیفتد صنایع دیگر از قطعه سازی ها گرفته تا صنایع فولادسازی، پارچه و پلاستیک و لاستیک و سایر صنایع نیز که در حال حاضر با چالش رکود مواجه اند فعال خواهند شد.

وی با اشاره به سود 16 درصدی اقساط 25 میلیون تومانی خودرو افزود: محل اصلی این پرداخت ها صندوق توسعه ملی است که قرار بود در دولت دهم از محل هدفمندی یارانه ها به صنعت کشور پرداخت شود که بنا به دلایلی صورت نگرفت و صنعتگران در انتظار بودند تا دولت به وعده خود عمل کند .

عضو انجمن قطعه سازان ایران خاطر نشان کرد: این تقسیط از محل کارکردن افراد در آینده داده می شود و سود 16 درصدی برای بازپرداخت وام 25 میلیونی به نظر می رسد مناسب باشد و قدم موثری خواهد بود.

بهنیا تصریح کرد: هم اکنون 120 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان برای عرضه وجود دارد و تقاضایی در بازار نیست اما به محض تقاضا این میزان خودرو برای پوشش بازار مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه تولید دو خودروساز بزرگ ( سایپا و ایران خودرو ) روزانه حدود 5 هزار دستگاه است گفت: خودروسازان به راحتی می توانند تقاضایی که در این خصوص در جامعه بوجود می آید را تامین کنند.

عضو انجمن قطعه سازان ایران افزود: تعادل بین درآمد مردم و خرید کالا طی سالهای گذشته به هم خورده بود که با این اقدام مردم می توانند کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی همچنین در مورد خودروهای وارداتی نیز افزود: این سیاست غلطی است که دولت اقدام به واردات خودروهای کمتر از  2500 سی سی می کند زیرا با این اتفاق پای خودروهای چینی در کلاس خودروهای ساخت داخل به کشور باز شد این در حالی است که اگر دولت خودروهای بالای 2500 سی سی وارد می کرد قشری که به دنبال این بازار بود از آن استفاده می کرد و خودروهای داخلی نیز با افزایش کیفیت محصولاتشان و استفاده از پلت فرم های جدید خواسته های مردم را تامین می کند.

 

کد خبر : ۳۱۵۱۶۹