خبرگزاری کار ایران

مذاکره برای صادرات گاز به عمان و کویت/گازرسانی به 10 هزار روستای جدید تا دویال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۹۵۴

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به تکمیل طرحهای گازرسانی تا دو سال آینده، گفت: ١٠ هزار روستای جدید تا دو سال آینده به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی در همایش نفت و نیرو، اظهار داشت: ایران بزرگترین دارنده گاز در جهان به شمار می رود.

 

 وی با بیان آن که بزرگترین مخزن گازی دنیا (پارس جنوبی) نیز در مرزهای کشورمان قرار گرفته است، افزود: برای توسعه هر فاز پارس جنوبی باید یک خط انتقال بزرگ احداث شود تا از طریق آن گاز به مبادی مصرف و صادرات انتقال پیدا کند.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان آن که امسال سه هزار و ٥٠٠ شهر و روستا به شبکه گازرسانی متصل شدند، گفت: تا دو سال آینده همه شهرها و روستاهای کشور از گاز برخوردار خواهند شد.

 

عراقی معتقد است: ظرفیت فعلی پالایش گاز کشور ٢٦٠ میلیارد مترمکعب در سال است که بسیار بیشتر از میزان تولید محسوب می شود.

 

وی بابیان آن که ٧٠ درصد انرژی کشور ازگاز تامین می شود، اظهار داشت: در حال حاضر هزار شهر و ١٨ هزار روستا به شبکه های گازرسانی متصل هستند و در نظر داریم تا دو سال آینده تعداد روستاهای برخوردار ازگاز را به ٢٨ هزار روستا افزایش دهیم.

 

عراقی خاطرنشان کرد: همچنین ٢٢ میلیون خانوار مشترک شبکه گازرسانی هستند.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به صادرات، گفت: در حال حاضر گاز ایران به ترکیه و ارمنستان صادر می شود و بزودی قرار است صادرات گاز به عراق نیز آغاز شود.

 

عراقی اضافه کرد: حرف صادرات گاز به پاکستان هنوز اجرایی نشده و مذاکرات مربوط به صادرات به عمان و کویت نیز جریان دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم تغییر ساختار صنعت گاز کشور، گفت: صنعت گاز باید در عرصه جهانی حضوری فعال داشته باشد.

 

وی با اشاره به تصمیم ایران برای استفاده از مینی ال.ان.جی، گفت: برای گازرسانی به مناطق دوردست و سختگذر باید از مینی ال.ان.جی استفاده کرد زیرا امکان احداث خط لوله وجود ندارد.

 

عراقی با اشاره به برنامه کشور برای دستیابی به تکنولوژی ال.ان.جی، خاطرنشان کرد: با دستیابی به این دانش، توان حضور ما در بازارهای جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز