خبرگزاری کار ایران

ترفند بابک زنجانی برای وقت‌کشی: (بخش دوم)

ضمانت‌نامه بابک زنجانی از موسسه توسعه به نفع شهرداری تهران باطل شد

در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده موسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ 80 هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک زنجانی در 3 سال گذشته برای پرداخت نکردن بدهی کلان خود به شرکت ملی نفت، بارها از ترفند وقت‌کشی استفاده کرده است.

در روز گذشته ایلنا بخش اول گزارش ترفند بابک زنجانی برای وقت‌کشی را منتشر کرد.

پس از آن که مشخص شد ادعای بابک زنجانی مبنی واریز 4 میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن، واهی است، در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده موسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ 80 هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد و اظهار داشت که شهرداری متعهد شده در قبال این ضمانت‌نامه، بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند.

از وی خواسته شد، ضمانت‌نامه به نام شرکت ملی نفت ایران صادر شود. همچنین تاکید شد ضمانت‌نامه بانکی موسسه مالی و اعتباری توسعه، باید مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد.

در پیگیری برای تایید ضمانت‌نامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تایید نمی‌کند و ضمانت‌نامه صادر شده به نام شهرداری تهران نیز باطل شد و ارائه این ضمانت‌نامه نیز بخشی از وقت‌کشی‌های بابک زنجانی برای واریز نکردن پول نفت‌ فروخته شده توسط وی است.

کد خبر : ۳۱۴۵۵۶