خبرگزاری کار ایران

آمادگی لهستانی ها برای بهره برداری از ذخایر معدنی عمیق در ایران

یمیدرو از 2 سال پیش عملیات اکتشافی در ایران را به وسعت 250 هزار کیلومترمتر مربع آغاز کرده و شرایط اولیه برای حضور سرمایه گذاران در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا ، « یاسک کاردلا »معاون اجرایی در توسعه کسب و کار شرکت کی جی اچ ام  در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این شرکت با حدود 60 سال فعالیت در بخش معادن دارای صخره های سخت زیر زمینی، آماده همکاری با ایران در حوزه های مختلف معدنی اعم از طراحی معادن رو زمینی و زیر زمینی، استخراج و فرآوری، تحقیقات، تولید ماشین آلات، طراحی کارخانه ذوب مس و تامین مواد ناریه معادن است.

وی افزود: شرکت کی جی اچ ام تاکنون معادنی با عمق 1400 متر را استخراج کرده است. این شرکت علاوه بر معادن لهستان، معادنی از کشورهای کانادا، آمریکا و شیلی را نیز خریداری کرده و در آنها فعالیت های معدنی انجام می دهد.

کاردلا گفت: این شرکت، از نظر تولید نقره دارای رتبه نخست جهانی، رنیوم رتبه سوم جهانی و مس رتبه هفتم جهانی است. شرکت یاد شده در سال گذشته 580 هزار تن مس تولید کرد و قرار است تا سال 2020 این رقم را به یک میلیون تن برساند.

مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو در این دیدار گفت: ایمیدرو از 2 سال پیش عملیات اکتشافی در ایران را به وسعت 250 هزار کیلومترمتر مربع آغاز کرده و شرایط اولیه برای حضور سرمایه گذاران در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم کرده است و با توجه به قرار گرفتن ایران در محاصره سخت تحریم طی سال های گذشته، تامین مالی برای اجرای پروژه ها بسیار مهم است و در صورت تمایل دولت لهستان و شرکت KGHM برای مشارکت در سرمایه گذاری و انتقال فناوری، زمینه های همکاری فراوانی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: امکان مشارکت در سرمایه گذاری از اکتشاف تا فرآوری معدن در حوزه های مختلف شامل فولاد، مس، روی، زغال سنگ، طلا و غیره  در ایران وجود دارد و ما علاقه مندیم که شرکت KGHM به دلیل برخورداری از فعالیت های بین المللی ارزنده در بخش معدن و صنایع معدنی، در ایران سرمایه گذاری کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تبادل تحقیقات و پژوهش نیز علاقه مند به همکاری های دوجانبه هستیم و مرکز تحقیقات فرآوری کرج نیز آماده همکاری است.

وی ادامه داد: در صورت علاقه مندی شرکت های لهستانی، ایران می تواند با مشارکت دو طرف با یک شرکت ثالث نظیر افغانستان و قزاقستان نیز همکاری کند.

در این جلسه، همچنین مدیران شرکت های زیرمجموعه شرکت هلدینگ کی جی اچ ام (KGHM) درباره فعالیت ها و توانایی های خود در این زمینه مذاکره کردند.

 
 
کد خبر : ۳۱۴۴۲۷