خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا:

هدف‌گیری ما این است که نرخ سود بانکی، کاهش یابد / به بخش‌هایی که مازاد تولیدشان بالا است یارانه تولید پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۲۳۳

بخش‌هایی یارانه تولید دریافت می‌کنند که مازاد تولیدشان بالا است که این لیست این شرکت‌ها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تهیه می‌شود. تسهیلات پرداختی نیز با نرخ‌های ارزان ارائه می‌شود که باعث کاهش بهای تمام شده شود.

وزیر اقتصاد در نشست "تبیین سیاست‌های تسریع در رونق اقتصادی" ، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
طیب نیا در خصوص دوره زمانی بسته تسریع در رونق اقتصادی، گفت: اگر چه این بسته یک برنامه 6 ماهه است اما کاملا هماهنگ و هم‌راستا با سیاست‌های کلی دولت در شرایط پسا تحریم است و تاکید دولت بر این است که در شرایط پساتحریم از اهداف کلان دولت، انحرافی نداشته باشیم.
وی با اشاره به تصمیم دولت برای کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک ها در بانک مرکزی، اظهار داشت: کاهش نرخ ذخیره قانونی برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و قبلا هم انجام شده است.
وزیر اقتصاد در خصوص نرخ سود بانکی گفت: قطعا هدف‌گیری ما این است که نرخ سود بانکی، کاهش یابد. نرخ‌های فعلی با کاهش تورم همسو نیست. اما به صورت دستوری هم نمی‌توان نرخ سود را کاهش داد. دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی وجود اضافه تقاضا برای پول در بازار است. در نتیجه باید کاری کنیم که قدرت وام دهی بانک‌ها افزایش پیدا کند تا میزان عرضه و تقاضا در بازار پول برابر شود.

طیب‌نیا اظهار داشت: بخش‌هایی یارانه تولید دریافت می‌کنند که مازاد تولیدشان بالا است که این لیست این شرکت‌ها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تهیه می‌شود. تسهیلات پرداختی نیز با نرخ‌های ارزان ارائه می‌شود که باعث کاهش بهای تمام شده شود. مخاطب اصلی ما نیز در این مجموعه سیاست ها صرفا بنگاه‌های بزرگ نیست بلکه برای تحرک‌بخشی به بدنه اقتصاد قرار است لیستی از همه بنگاه‌های اقتصادی اعم از بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط وزارت صنعت تهیه شود.

وی افزود: ما در ستاد اقتصادی دولت تصور می‌کنیم روند نزولی تورم ادامه پیدا می‌کند. همچنین اقتصاد ایران نیازمند رشد 8 درصدی است برای رسیدن به این هدف نیازمند تامین منابع مالی هستیم که اساس آن در قالب برنامه ششم توسعه تدوین خواهد شد. برنامه فعلی یک برنامه کوتاه مدت است 6 ماهه است که به دلیل کاهش بهای نفت لازم بود این اقدام جبرانی، صورت بگیرد. برای دست‌یابی به اهداف، از ابزار سیاست‌های پولی و سیاست‌های مالی استفاده می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز