خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد تهران در گفتگو با ایلنا:

700 پرونده مر بوط به لوازم خانگی در مراجع قضایی باز است / توقیف کلاه‌های ایمنی فاقد استاندارد

کلاه های ایمنی موتور سیکلت فاقد استاندارد مانند المپینگ ، ورسک ، فلت ، تاک و شاگ نیز که همه غیر استاندارد بودند توقیف شده اند.

بیشترین پرونده استاندارد در مراجع قضایی مربوط به لوازم خانگی است

مسلم بیات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که بیشترین پرونده قضایی استاندارد مربوط به چه اقلامی است ؟ اظهار داشت : 700 پرونده استاندارد که هم اینک در مراجع قضایی باز است مربوط به  انواع اجاق گاز و لوزام برقی خانگی است .

وی ادامه داد : همچنین مواردی از جعل لامپ های کم مصرف نیز داشته ایم مانند برند نمانور و نیز هودهای غیر استاندارد بل سیمی ، تجهیزات آمبولانس مزین خودرو فراز که همه آنها نیز توقیف شده اند .

 وی خاطر نشان کرد: همچنین کلاه های ایمنی موتور سیکلت فاقد استاندارد مانند المپینگ ، ورسک ، فلت ، تاک و شاگ نیز که همه غیر استاندارد بودند توقیف شده اند.

97 هزار بطر آبلیمو توقیف شد

وی با اشاره به سایر لوازم توقیف شده در ماههای گذشته افزود: لوازم خودرو آریا پلاستیک ( تولید کننده چراغ جلوی موتور سیکلت ) ، انواع لوازم ساختمانی ( بلوک های بتی کیمیا فراز آریا ، آجر سفال صدف ، شیمی بتن ، آذار تابان آسیا و چسب کاشی دلتا)  نیز غیر استاندارد بودند همچنین نوشیدنی های میوه ای از قیبل شلگل شرق ایرانیان، رب گوجه و خیار شور آلارم چاشنی و انواع دوغ ، ماست موسیر و سرکه و 15 برند آبلیمو در حدود 97 هزار بطر در مهر ماه توقیف شده اند.

بیات تصریح کرد: همچنین سال گذشته 70 برند شیر آلات بهداشتی غیر استاندارد را اعلام کردیم اخیرا هم شیرآلات اهورا توقیف شده و روروک ماشین کودک برند ارابه  و اجاق گاز غیر استاندارد شهاب گاز نیز توقیف شده است.

 

کد خبر : ۳۱۳۷۲۸