خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پست بانک در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر تورم کاهش پیدا کند بانک‌ها برای کاهش نرخ سود، مقاومتی نخواهند کرد / بانک مرکزی باید بازار غیرمتشکل پولی را ساماندهی کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۰۵

در موضوع تعدیل نرخ سود بانکی، فاکتورهای متعددی دخلیل است. مهم ترین نکته، بحث تورم است. با کاهش تورم، نرخ سود تسهیلات و نرخ سود به سپرده‌ها نیز متناسب با آن تعدیل خواهد شد.

مدیرعامل پست بانک در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که "با توجه به اشاره هفته پیش وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی، آیا بانک های دولتی با کاهش نرخ سود بانکی موافق هستند؟" ، گفت: در موضوع تعدیل نرخ سود بانکی، فاکتورهای متعددی دخلیل است. مهم ترین نکته، بحث تورم است. با کاهش تورم، نرخ سود تسهیلات و نرخ سود به سپرده‌ها نیز متناسب با آن تعدیل خواهد شد. با توجه به این که هدف بانک مرکزی و دولت، منطقی کردن نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده‌ها است و همچنین با توجه به سایر فاکتورها، انشاالله کاهش نرخ سود به زودی رخ خواهد داد.

فرحی در پاسخ به سوال که "آیا ممکن است مقاومتی از سوی بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی صورت بگیرد؟" ، گفت: خیر، طبیعتا اگر تورم کاهش پیدا کند بانک‌ها نیز مقاومتی نخواهند کرد.

خبرنگار ایلنا از مدیرعامل پست بانک پرسید: "تجربیات گذشته نشان می‌دهد بخش غیر متشکل بازار پولی کشور شامل موسسه‌های مالی و اعتباری و بانک‌های خصوصی، معمولا به طرق مختلف اراده بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی را اجرا نمی‌کنند. آیا این امر به خروج منابع از بانک‌های دولتی و بخش متشکل به سوی بخش غیر متشکل بازار پول نمی‌شود؟"

فرحی در پاسخ گفت: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی این است که با سامان‌دهی بازار غیر متشکل پولی بتواند منابع پولی را به بخش تولید هدایت کند و بانک مرکزی در این خصوص تهمیدات لازم را در دستور کار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز