خبرگزاری کار ایران

11 هزار و 350 مورد توقف تولید کالا در سطح کشور انجام شده است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گزارشی از فعالیت های این سازمان طی یک سال گذشته گفت: در این مدت 11 هزار و 350 مورد توقف تولید کالا انجام و 250 مورد جعل علامت استاندارد شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت صبح امروز در برنامه روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه تاکیدات زیادی بر نظام یکپارچه‌سازی استاندارد مطرح شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز اعلام کردند که باید توسعه پوشش استاندارد به تمام محصولات داخلی انجام شود که برای تحقق این موضوع باید دستگاه‌ها همکاری ویژه‌ای با یکدیگر داشته باشند. 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت هم تحقق مطالبات رهبری در توسعه پوشش استانداردسازی در کشور است، گفت: باید برای برنامه پنجساله آینده اقدامات اساسی برای ارتقای استانداردسازی در کشور انجام شود. 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: برای اولین بار 4 استاندارد واژگان به زبان فارسی تدوین شده است که این موضوع در کشور بی‌سابقه است حتی در جدیدترین ارزیابی ISO رتبه ایران در میان 163 کشور از 31 به 27 ارتقا پیدا کرده که این موضوع نیز بسیار قابل توجه است. 

پیروزبخت با بیان اینکه در حوزه ملی نیز طی یک سال گذشته اقدامات موثری برای توسعه استاندارد در کشور ایجاد شده است، گفت: سازمان ملی استاندارد علی‌رغم تمام کمبودها اقدامات لازم را در حوزه استاندارد با مدیریت منابع خود انجام داده است. به نحوی که در بازرسی ادواری در جایگاه‌های CNG که وظیفه سازمان نیز نبوده است، 20 هزار خودروی دولتی مورد بازرسی قرار گرفته است که در آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 650 آسانسور ساختمان‌های دولتی نیز در یک سال اخیر بازرسی شده و فرایند مصرف انرژی در 18 صنعت کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است تا در راستای آن بتوانیم با ارائه گزارشاتی به وزارت نیرو و صنعت صنایعی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند را شناسایی نماییم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: 11 هزار و 350 مورد توقف تولید کالا در سطح کشور انجام شده است. 250 مورد جعل علامت استاندارد و 1340 مورد اعلام جرم شناسایی و برای صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شده که این موضوع نشان می‌دهد سازمان در جهت نظارت بر اجرای موضوع استاندارد در سطح کشور تلاش جدی را انجام می‌دهد.

کد خبر : ۳۱۳۰۳۴