خبرگزاری کار ایران

جوادی در همایش ملی حقوق انرژی:

خلاء موسسات حرفه ‌ای حقوقی مشهود است

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه در بخش حقوق و قراردادها خلا وجود موسسات حرفه ای و بانک اطلاعاتی بسیار محسوس است، تصریح کرد:وقتی که تدوین یک سازوکار حرفه ای مطرح می شود نگاه ها به سمت موسسات بین المللی معطوف می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت در دومین همایش ملی حقوق انرژی گفت: آموزش به مدیران غیر حقوقی یکی از موضوع های مطرح و اساسی است لذا امیدواریم موسساتی در جهت آموزش حقوق و قراردادها و تدوین جزوه ها جهت رفع نیازهای مدیران تشکیل شود.

وی با بیان این که در صنعت نفت انتظار برداشتن گام های متوازن خودکفایی در اجزای مختلف را داریم، افزود: بخش حقوقی و قراردادها هم یکی از همین اجزا است و در حال حاضر در بخش خدمات حقوقی در صنعت نفت هم سطح سایر زمینه ها رشد نکرده است.

وی با بیان اینکه در بخش حقوق و قراردادها خلا وجود موسسات حرفه ای و بانک اطلاعاتی بسیار محسوس است، تصریح کرد:وقتی که تدوین یک سازوکار حرفه ای مطرح می شود  نگاه ها به سمت موسسات بین المللی معطوف می شود.

جوادی با بیان اینکه ما نیازمند موسسات حرفه ای هستیم که به عنوان مرجع تدوین و تهیه قراردادهای متعدد مورد نیاز صنعت نفت باشند، اظهار داشت: در اروپا موسساتی وجود دارند که قراردادهای مشخص و سازمان یافته ای را تدوین و منتشر می کنند در حالی که امروزه قراردادهای موجود در کشور پاسخگوی تمام نیازها نیست.

وی افزود: شفاف سازی و پیش بینی اتفاقات یکی از بحث های جدی در زمینه قراردادها است. امروزه ابهامات زیادی در قراردادها وجود دارد که تعامل طرفین را مخدوش می کند و ضربات جبران ناپذیری وارد می شود.

جوادی تصریح کرد: یکی از روش های توسعه حقوق در صنعت نفت ایجاد فرهنگ حقوقی است.

وی تاکید کرد: باید ساز و کارهایی تعریف شود که خروجی تعامل صنعت و دانشگاه قابل اندازه گیری باشد. مثلا از دانشگاه ها برای عارضه یابی قراردادهای صنعت نفت استفاده شود.

کد خبر : ۳۱۲۷۴۳