خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت :

کنترل قیمت‌ها رکودشکن نیست

معاون توسعه مدیریت وزیر صنعت گفت: معتقدم که توسعه صادرات با ساختار دولتی صورت نمی‌پذیرد و با کنترل قیمت‌‌ها هم نمی‌توان از رکود خارج شد.

به گزارش ایلنا ، علی یزدانی در مجمع عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با ابراز خرسندی از فعال‌سازی سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در صحا و با بیان اینکه تحول نیازمند تغییر نگاه‌ها در تمامی بخش‌هاست، گفت: چنانچه به دنبال تحول هستیم باید متناسب با ضرورت‌ها و وضعیت حاکم بر اقتصاد نگاه‌ها را از حالت بخشنامه‌ای تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اصولا توسعه پایدار در هیچ کشوری بدون پذیرش ریسک رخ نمی‌دهد، افزود: این در حالی است که صندوق‌های توسعه‌ای و تاثیرگذار از جمله صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در توسعه صنایع پیشرفته می‌بایست به طور جدی تقویت شوند تا بتوانند پوشش‌های لازم را برای اقدامات و توسعه صنایع دانش بنیان از جمله صنایع الکترونیک به عنوان بخش اصلی صنایع های‌تِک به عمل آورند و انتظار ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حمایت ویژه از این موضوع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار در کشور گفت: در حالیکه نیروی انسانی برای هر کشوری یک فرصت است و نه تهدید، اما متاسفانه در مراجعات و ملاقات‌های هفتگی درخواست‌های بسیاری از فارغ التحصیلان خوب دانشگاهی به ما برای کار می‌شود که باید بتوان در دوران پسا تحریم با تغییر نگاه‌ها در همکاری‌های بین‌المللی مشکل فارغ التحصیلان بیکار را برطرف کرد.

او افزود: تنها راه برای حل این مشکل توسعه کسب‌وکارها و صنایع خصوصی است که توسط خود فارغ التحصیلان یا با بکارگیری این منابع انسانی اداره شوند تا بتوان به توسعه اقتصاد دانش بنیان دست یافت و با ارزش افزوده بالا برای کشور ایجاد ثروت کرد.

وی با بیان اینکه با توسعه ساختارهای دولتی موافق نیستم، خاطر نشان کرد: در عین حال معتقدم که توسعه صادرات با ساختار دولتی صورت نمی‌پذیرد و با کنترل قیمت‌‌ها هم نمی‌توان از رکود خارج شد و سرمایه‌گذاری مشترک با خارجی‌ها داشت.

معاون وزیر صنعت با اشاره به شاخص‌های سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر به دنبال ارتقاء شاخص‌ها هستیم باید رقابت‌پذیری صنعتی رخ دهد. همچنین اعتمادمان به مردم را افزایش و از روش‌های تجربه شده دنیا هم بهره ببریم.

کد خبر : ۳۱۲۶۰۲