خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد:

آمادگی انتقال روزانه ۱۲۰۰ زائر حسینی از بندر خرمشهر به بصره

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۱۱۸

عادل دریس از آمادگی انتقال روزانه ۱۲۰۰ زائر حسینی از بندر خرمشهر به بصره خبر داد و گفت: فروش بلیت از دفاتر فروش خطوط کشتیرانی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهر سازی عادل دریس درباره برنامه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برای خدمات‌دهی به زائران حسینی به‌ویژه در ایام اربعین گفت: جلسات متعددی با حضور همه نهادهای مربوط در محل فرمانداری و بندر ویژه جابه‌جایی مسافران و زائران به عراق در ماه محرم برگزار شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، ترمینال مسافری این بندر را آماده خواند و افزود: برنامه‌ریزی شده تا خدمات بهتری در مقایسه با سال گذشته به مسافران و زائران عتبات عالیات داده شد. دو شرکت مسافربری والفجر و ایران زمین در این حوزه فعال خواهند بود براساس برنامه حتما تهیه بلیت باید از دفاتر فروش خطوط مسافری انجام شود تا این طور نباشد که مسافر به بندر مراجعه کند و پاسخ بشنود که ظرفیت تکمیل است و مجبور باشد برای سفر به بصره شب را در بندر بگذراند.

وی با بیان اینکه مقرر شده که سرعت کار در حوزه گذرنامه در قیاس با سال گذشته وضعیت بهتری داشته باشد افزود: همکاران شبانه‌روزی آماده به کار خواهند بود تا اگر قرار شد آغاز حرکت کشتی‌ها از ساعت ۷ صبح باشد از قبل همه کارها انجام شود.

دریس درباره هزینه جابه‌جایی دریایی مسافران و زائران حسینی یادآورشد: تعیین هزینه جابه‌جایی زیر نظر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیست هم اکنون هزینه خدمات بین ۸۵ تا ۹۰ هزار  تومان است اما اینکه خطوط کشتیرانی برای اربعین چه برنامه‌ای داشته باشند مطلع نیستیم.

محمدحسین علایی مسئول حوزه مدیریت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز گفت: این آمادگی وجود دارد که در ایام اربعین از ۲ اسکله فعال مسافری بندر روزانه ۱۲۰۰ نفر با ۳ کشتی مسافری (۲ شناور ۲۳۵ نفره و یک شناور ۷۱ نفره) به بندر بصره منتقل شوند البته زیرساخت‌های بندری عراق ضعیف است که اگر تا آن زمان تقویت شده باشند می‌توانیم خدمات بیشتری ارائه کنیم چون وجود زیرساخت‌های ضعیف بندر بصره انتقال زوار را کُند می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک ۴ هزار زائر از بند خرمشهر در ایام اربعین به بصره منتقل شدند ادامه داد: امسال آمادگی جابه‌جایی بیش از این رقم وجود دارد اما یادآور می‌شوم سال گذشته مشکلاتی در مرز زمینی بود که امسال برطرف شده است ضمن آنکه نیاز به اخذ ویزا نبود در برنامه‌ریزی تاکید شده است که جابه‌جایی زائران حسینی امسال با نظم بیشتری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز