خبرگزاری کار ایران

حسن رکنی:

بهای هرکیلو عسل در بازار جهانی 6 دلار است/ بهای ژل رویال 300 دلار

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۷۲۵

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دربخش زارعی و باغی و انجام عمل لقاح در محصولات کشاورزی حاصل وجود زنبور عسل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رکنی در مراسم از رونمایی از نشان تجاری اکسیر کیفیت محصولات و فرآورده‌های صنعت زنبور داری، کشور بیان داشت: هر کیلو عسل حدود 5 الی 6 دلار در بازار جهانی مبادله می‌شود و در ایران از هر کندو به طور متوسط 10الی 12 کیلوگرم عسل به دست می‌آید.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده در بازار جهانی عسل به این نکته دست یافتیم که به غیر از عسل محصول دیگری که از عملکرد زنبور عسل در کندو حاصل می‌شود ژل رویال است که قیمت نسبتا بالایی در بازار جهانی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در کشوری مثل چین از هر کندوی زنبور عسل حدود 12 کیلو ژل رویال حاصل می‌شود که قیمت هر کیلو از این ژل 300 تا 400 دلار است.

وی افزود:درایران از هر کندوی زنبور عسل 10 الی 12 گرم ژل رویال حاصل می‌شود و امیدواریم سال آینده با افزایش تولید این ژل دستاورد خوبی را در این صنعت اعلام کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سود حاصل از  تولید برخی محصولات محدود است اما زنبور عسل دارای سود بسیار زیادی است و ایران با تولید 78 هزار تن عسل هشتمین تولید کننده عسل در جهان است.

رکنی در خصوص صادرات عسل بیان داشت: صادرات این محصول بیش از 5 هزار تن است که این رقم رکورد صادرات کشور را شکسته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برند اکسیر گفت: این برند می‌تواند زمینه عرضه عسل با کیفیت عالی را فراهم کند زیرا این محصول مستلزم شناسنامه و اطلاعاتی است که مصرف کننده با اطلاع از مشخصات محصول عسل مطمئن را برای خرید انتخاب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز