خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برجام زنگ خطر را برای تولیدکنندگان محصولات بی‌کیفیت به صدا درآورد

حائری گفت: نمی‌توان جلوی مصرف کننده‌ای را که تقاضای جنس خارجی که کیفیت بالا و قیمت پایین را دارد گرفت.

همایون حائری رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نگرانی بخش خصوصی بابت ورود خارجی‌ها به پروژه‌های ایرانی بعد از لغو تحریم‌ها گفت: ما از بخش خصوصی حمایت لازم را می‌کنیم اما خود آنان نیز باید کمک کنند که کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند.

 وی افزود: رقابت اینگونه نیست که بگوییم چون ساخت داخل هست فقط از آن استفاده شود بلکه باید در نظر داشته باشیم که وقتی فضا باز شد و محصول خارجی با کیفیت بالا و قیمت پایین وارد کشور شود فضای رقابت سخت می‌شود.

حائری با یادآوری اینکه ما درهر صورت از تولید داخل حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: با برنامه‌هایی که برای هم افزایی و تمرکز خواهیم داشت کیفیت محصول داخلی نیز ارتقا پیدا می‌کند تا با انواع خارجی قابل رقابت باشند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کننده اختیار دارد که از اجناس خارجی استفاده کند و کسی هم نمی‌تواند مانع شود نمی‌توان جلوی مصرف کننده‌ای را که تقاضای جنس خارجی که کیفیت بالا و قیمت پایین را دارد گرفت لذا تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که باید خودمان کیفیت کارمان را بالا ببریم.

 رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو اظهار داشت: ما باید هم حمایت مالی داشته و هم از شرکت‌های دانش بنیان و دانش دانشگاه‌ها استفاده کنیم چرا که این مقولات در کنار صنعت منجر به ارتقای تکنولوژی در کشور خواهند شد.

کد خبر : ۳۱۰۸۲۷