خبرگزاری کار ایران

رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا :

خودروسازی تجاری در ایران مغفول مانده است / قطعه سازان تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند

ضروری است که سیاست مشخصی برای این بخش که یک سوم ارزش بازار خودرو را در بر می گیرد اما توجهی به آن نشده تدوین شود .

محمدرضا رضوی رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ظرفیت سازی در بخش خودروسازی تجاری در کشور اظهار داشت: خودروسازی تجاری اعم از ساخت کامیون ، ون و مینی بوس در ایران مغفول مانده است و چندان توجهی طی سالهای گذشته به آن نشده است !

وی ادامه داد : ضروری است که سیاست مشخصی برای این بخش که یک سوم ارزش بازار خودرو را در بر می گیرد اما توجهی به آن نشده تدوین شود .

رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران با بیان اینکه باید نگاه مجددی به این حوزه داشته باشیم گفت: با برنامه ریزی منسجم در این بخش می توان تا حدی پراکندگی و عدم انسجام در این بخش را از بین برد .

وی با اشاره به اینکه 80 درصد آنچه در کشور عرضه می شود به صورت واردات  CKD , CBUاست افزود: متاسفانه هیچ قطعه سازی در این حوزه ورود پیدا نکرده و قطعه سازان ما برای سرمایه گذاری در بخش خودروهای تجاری تمایلی ندارند.

رضوی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای ظرفیت سازی اصلا انجام نشده و همه در قالب بازرگانی و واردات بوده است افزود: قطعه سازان در این بخش بسیار محدودند و باید تقویت شوند.

 

کد خبر : ۳۱۰۴۹۴