خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

آبیاری سبزیکاری جنوب تهران با فاضلاب غیرمجاز / 700 میلیارد تومان هزینه برای تصفیه پساب

ارتقایی گفت: تمام هم وغم ما این است که با اجرای طرح ساماندهی فاضلاب تهران حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب غیر متعارف که تصفیه خانه فاضلاب قادر به تصفیه آن نیست را گندزدایی و تصفیه کنیم.

خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آبیاری کشاورزی جنوب تهران بوسیله فاضلاب تصفیه نشده گفت: متاسفانه فاضلابی که در جنوب تهران جاری است بطور غیر مجاز به مصارف کشاورزی می‌رسد و سبزیکاری‌ها سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

وی افزود: با همکاری فرمانداری ری با تخریب بندهایی که بر سر رودهای فاضلاب ایجاد شده سعی کردیم که از این کار جلوگیری کنیم و به جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهیم که از این آب برای سبزیکاری استفاده کنند و به جای آن فاضلاب تصفیه شده تحویل می‌دهیم.

ارتقایی تصریح کرد: تمام هم وغم ما این است که با اجرای طرح ساماندهی فاضلاب تهران حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب غیر متعارف که تصفیه خانه فاضلاب قادر به تصفیه آن نیست را گندزدایی و تصفیه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح یاد شده که ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد بتوانیم این فاضلاب را تصفیه و پساب تصفیه شده را جهت کشاورزی به جنوب تهران ارسال کنیم.

کد خبر : ۳۱۰۳۸۸