خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضایی کشور خبر داد:

امیدواریم ظرف دو ماه آینده شورای عالی فضایی تشکیل جلسه دهد

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: مدیریت منابع طبیعی و مطالعات تغییرات آب و هوایی از جمله کاربردهای حوزه فناوری ماهواره‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن بهرامی در مراسم افتتاحیه هفته فضا بیان داشت: در توسعه نگاه سیستمی و یکپارچه به صنعت فضایی داریم و قرار نیست به شکل هیجان رسانه‌ای به آنها بپردازیم.

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: بخش عمده مخابرات جهانی، ماهواره است و برخی گلایه می‌کنند از اینکه چرا سیستم ناوبری دقیقی در کشور نداریم در حالیکه مکان‌یابی و ناوبری نیازمند حجم سنگینی از اطلاعات است و کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: حتما لازم نیست برنامه رفتن به کرات دیگر را داشته باشیم.

رئیس سازمان فضایی کشور تاکید کرد: باید با برنامه‌های این حوزه که در دنیا طرح‌ریزی می‌شود هماهنگ باشیم و سعی کنیم سهم بسزایی از آن را به دست آوریم

وی در خصوص برنامه پرتاب ماهواره بیان داشت: ممکن است برخلاف تمامی اظهارات اخیر مبنی بر اینکه امسال پرتاب ماهواره نداریم، تا اسفند ماه ماهواره‌ای را پرتاب کنیم.

بهرامی افزود: با توجه به اینکه در فرآیند پرتاب قرار گرفته‌ایم و با پرتاب کننده هم مذاکراتی داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی در خصوص شبکه انتقال حمل و نقل بین سیاره ای بیان داشت:  استقرار بشر در ایستگاه فضایی، کرات ماه و مریخ از جمله برنامه‌هایی است که کشورهای دنیا به سمت مطالعات آن رفته است.

بهرامی تاکید کرد: پیگیری این مساله موجب شده که کشورها به شبکه انتقال حمل و نقل بین سیاره ای فکر کنند.

رئیس سازمان فضایی کشور  بیان داشت: اکنون ایران توانمندی طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره را داردو باید به دنبال تدوین چشم‌انداز آینده کشور در این حوزه باشیم.

وی افزود: توسعه ماهواره‌های مخابراتی، توسعه ماهواره‌های سنجشی، نیازمندی‌های حوزه ناوبری، تدارک مقدمات شورای عالی فضایی با رویکرد تشکیل کمیسیون راهبردی و کارگروه‌های شورای عالی فضایی، هماهنگی پرتاب ماهواره‌های ساخته شده در کشور و توسعه همکاری‌های بین‌المللی بخشی از اهداف در نظر گرفته شده برنامه ششم توسعه است.

بهرامی در خصوص شورای عالی فضای مجازی گفت:  امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده شورای عالی فضایی تشکیل جلسه دهد.

رئیس سازمان فضایی کشور در رابطه با  کاربرد ماهواره‌های سنجشی گفت: با داشتن این ماهواره‌ها که هماهنگی آن با دفتر منطقه‌ای اسپایدر انجام شده می‌توانیم تشخیص ریز گردها را در کشور داشته باشیم.

کد خبر : ۳۱۰۳۷۳