خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

آخوندی در جلسه استیضاح، بیشتر از روز رای اعتماد رای موافق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۸۱۵

عضو کمیسیون عمران با اشاره به نگاه مثبت اکثریت مجلس به عملکرد وزیر راه و شهرسازی، گفت: به نظر می رسد که هجمه های سیاسی علیه وزیر راه و شهرسازی از روز یکشنبه شدت پیدا کند اما راه به جایی نخواهد برد و پیش بینی می شود آرای موافق به وزیر راه و شهرسازی روز رأی اعتمادش هم بیشتر شود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه  وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم با وجود همه محدودیت های مالی در عرصه عمرانی کارها را به پیش برد، اظهار کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی تعامل سازنده خوب و سازنده ای با همه بدنه اجرایی کشور داشت و پروژه ها متوقف نشدند.

وی با بیان اینکه کمترین تخصیص بودجه عمرانی در دوره آخوندی صورت گرفته است، ادامه داد: آقای آخوندی در دو سال مسئولیت خود تلاش کرد تا روند عقلانی را بر حوزه معماری و شهرسازی حاکم کند و سعی کرد از ظرفیت بخش های خصوصی و غیر دولتی در حوزه عمران استفاده های سازنده و خوبی داشته باشد.

حسین زاده با اشاره به تلاش برخی استیضاح کنندگان برای تعلیق انتخابات نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این کار انجام پذیر نیست چون سازمان نظام مهندسی ساختمان یک ارگان مستقل بوده و کسی نمی تواند در امور انتخابات آن دخالت کند و انتخابات را به حالت تعلیق درآورد ضمن آنکه تاریخ و تقویم انتخابات نظام مهندسی ساختمان مشخص است و نامزدها هم خودشان را برای رقابت در تاریخ مشخص شده آماده کردند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه نباید انتخابات نظام مهندسی ساختمان با اهداف سیاسی برخی سیاسیون گره و پیوند بخورد، ادامه داد: از آفت هایی که به روندهای توسعه ای کشور آسیب می زند و آنها را دچار اختلال می کند گره زدن سیاسی‌کاری ها به مباحث و اهداف توسعه ای است.

وی سازمان نظام مهندسی ساختمان را دستگاهی کاملا تخصصی و حرفه ای دانست و افزود: باید اجازه داد تا جامعه مهندسی کشور خود افراد صاحب صلاحیت به لحاظ حرفه مهندسی را انتخاب کنند.

حسین زاده با بیان اینکه فقط اقلیتی کوچک مخالف ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درباره منع شرکت کارکنان وزارت کشور و راه و شهرسازی، شهرداری ها، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در انتخابات نظام مهندسی ساختمان هستند گفت: معتقدم باید در تمام حوزه های کشور از اینکه یک نفر چندین مسئولیت را داشته باشد پرهیز شود.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به مزایای ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نمی توان انتظار داشت که یک نفر هم سیاستگذار و هم مجری و سازنده باشد. تداخل این دو باعث می شود که مردم محصولات کم کیفیت دریافت کنند اما اگر حوزه های نظارتی از حوزه اجرایی منفک باشند موجب می شود سازه هایی که قرار است به سرمایه ملی تبدیل شوند از کیفیت لازم برخوردار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز