خبرگزاری کار ایران

معاون آخوندی در گفت وگو با ایلنا:

وجود 10 هزار میلیارد تومان پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی/ سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هندی ها در بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۶۷۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تلاشیم تا پایان سال وضعیت اپراتورهای بندر شهید رجایی را مشخص کنیم، گفت: در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومان پروژه برای عرضه به سرمایه گذاران داریم.

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در انتشار فراخوان مناقصه بندر شهید رجایی چیست، گفت: یک گروه مشاوران داخلی و خارجی برای تعیین دستورالعمل فراخوان مناقصه و تعیین اپراتور بندر شهید رجایی مشغول به کار هستند و در تلاشیم تا پایان سال وضعیت یکی از مهم ترین بنادر کشور را مشخص کنیم.

وی تاکید کرد: باید تمام نکات فنی در مناقصه بندر شهید رجایی در نظر گرفته شود و این گروه مشاوران داخلی و خارجی روش جذب سرمایه گذار و زمان برگزاری مناقصه و اینکه به چند اپراتور باید واگذار شود را مشخص می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه های بندر چابهار گفت: هندی ها برای تامین تجهیزات در این بندر اعلام آمادگی کرده اند و طبق مصوبه هیات دولت این کشور، هندی ها  85 میلیون دلار برای تامین تجهیزات قرار است سرمایه گذاری کند  و همزمان سازمان بنادر هم تکمیل طرح توسعه را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه سازمان بتواند پروژه توسعه بندر را به اجرا برساند در تلاشیم با تعریف مدلی برای تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم و در مراحل پایانی این اقدامات هستیم.

سعید نژاد درپاسخ به این سوال که آیا طرح و لایحه جدیدی به مجلس برای واگذاری بندر چابهار به مناطق آزاد ارسال شده است، ادامه داد: لایحه ای با این مضمون چندی پیش به مجلس رفته بود که این لایحه 8 ماه گذشته از سوی دولت پس گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعامل با بخش خصوصی برای واگذاری پروژه ها به سرمایه گذاران اظهار کرد: در چابهار برای احداث تاسیسات پس کرانه ها مانند انبارها و مخازن متقاضیانی زیادی وجود دارد و منتظر هستیم تا فعالیت های اقتصادی این منطقه مانند پترشیمی و فولاد عملیاتی شود.     

وی با اشاره به تاثیر گذاری برگزاری نمایشگاه های در جذب سرمایه گذاران، گفت: نمایشگاه فرصت معرفی و عرضه پروژه ها را فراهم می سازد و معمولا استقبال از این نمایشگاه های تخصصی قابل توجه بوده است .

سعید نژاد در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در حال حاضر حجم ریالی پروژه هایی که برای واگذاری به بخش خصوصی در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری دارد، چقدر است گفت: در حال حاضر  10 هزار میلیارد تومان پروژه دریایی و بندری  اعم از تجهیزات بنادر، سیلوها و انبارها برای واگذار به سرمایه گذاران داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، اظهار کرد: در حال حضر روی بنادر خاصی تمرکز نکرده ایم و برای واگذاری این بنادر باید مدلی انتخاب شود که چگونه باید انتخاب و پشتیبانی شوند چراکه واگذاری به این مفهوم نیست که این بنادر رها می شوند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در پاسخ به احتمال ایجاد بانک دریایی نیز گفت: هیچ ایده‌ای برای راه‌اندای و تاسیس بانک دریایی ندارم. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز