خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران اعلام کرد:

آب معدنی دماوند استاندارد است

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران با ارسال جوابیه، به ارائه توضیحاتی در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر غیر استاندارد بودن آب معدنی دماوند پرداخت.

به گزارش ایلنا ، مسلم بیات مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران در واکنش به صحبت‌های دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو مبنی براینکه "هم‌اکنون آب آشامیدنی دماوند مشکل بهداشتی دارد و مسؤلان این شرکت هم اطلاع دارند مشکل از کجاست و باید مشکلات را برطرف کنند؛ سازمان استاندارد هم وارد مسائل شبهه‌ناک نشود". اقدام به ارائه جوابیه‌ای کرده است.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

 حرف علمی یک سازمان را نمی‌شود با حرف‌های غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی مردود اعلام نمود. ما فقط نتایج بررسی‌های خودمان را همانند سازمان غذا و دارو اعلام کرده‌ایم؛ حتی مستندات کیفی متعددی در این زمینه وجود دارد.

حال اگر وزارت بهداشت هم کاری انجام داده است، آن را در یک محفل علمی ارایه نمایید. بنا به اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو، آب اشامیدنی بسته‌بندی دماوند غیر استاندارد است که سازمان ملی استاندارد به عنوان متولی استاندارد اعلام می کند این حرف صحیح نیست. سازمان غذا و دارو بر اساس کدام استاندارد این صحبت‌ها را مطرح می کند؟!

هم‌اکنون خوشبختانه آب آشامیدنی دماوند در بازار وجود دارد و می‌توان نمونه‌هایی از آن را گرفت و آزمون کرد. حتی سازمان استاندارد برای اجرای این موضوع آمادگی دارد.

آب آشامیدنی بسته‌بندی دماوند بر اساس آزمون‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های معتمد سازمان غذا و دارو و همچنین اداره کل استاندارد تهران کاملاً منطبق با استاندارد ملی است و سازمان وظیفه‌ی قانونی خود را انجام است.

آقای دیناروند به خوبی می دانند تنها نهاد تأیید صلاحیت، آزمایشگاه‌های ارزیابی کیفیت کشور سازمان ملی استاندارد می باشد؛ لذا چگونه این موضوع را انکار می کنند و کجای این کار شبه‌آمیز هست؟!

کد خبر : ۳۰۹۵۰۱