خبرگزاری کار ایران

ایران و رومانی بر گسترش روابط و همکاری های اقتصادی تأکید کردند

رومانی دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه نیروی برق است و ما از نیروگاه های هسته ای، آبی و نیز انرژی های تجدید پذیر برخورداریم و گاز طبیعی و نفت هم داریم.

به گزارش ایلنا از سفارت ایران در بخارست، مسعود خوانساری که در صدر یک هیأت بیست نفره از تجار و صاحبان صنایع کشورمان وارد بخارست شده است، در این دیدار با اشاره به توانایی های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف صنعت، گردشگری، معدن، کشاورزی و انرژی بر لزوم تحرک بیشتر طرف های رومانیایی با توجه به فضای مناسب ایجاد شده پس از توافق نامه هسته ای تأکید کرد.

خوانساری در ارتباط با گسترش همکاری های دوجانبه تهران و بخارست افزود: دو کشور می توانند در حوزه گردشگری، خودروسازی و قطعات خودرو، صنایع نفت و گاز و سایر صنایع، کشاورزی، پتروشیمی، تجهیزات الکترونیکی و سایر موارد مورد علاقه طرفین همکاری خوبی داشته باشند.

«تودوسه» وزیر اقتصاد، تجارت و توسعه رومانی نیز در این نشست ضمن استقبال از سفر هیأت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به رومانی آن را گام مهمی در جهت احیای روابط اقتصاد دو کشور دانست و گفت: به رغم پایین بودن حجم مبادلات تجاری دو کشور تجار ایرانی مقیم رومانی همچون یک شهروند معمولی این کشور با کمال آسایش و راحتی به امور خود پرداخته اند و ما امیدواریم در نخستین فرصت از جمهوری اسلامی ایران دیدار کنیم.

«بوگدان نیکلای بادآ» معاون وزیر انرژی رومانی نیز که در این نشست حضور داشت با ابراز خوشحالی از ملاقات با هیأت اتاق بازرگانی تهران گفت: این سفر فرصت مناسبی است که روابط سنتی دو کشور را از سر بگیریم.

وی افزود: رومانی دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه نیروی برق است و ما از نیروگاه های هسته ای، آبی و نیز انرژی های تجدید پذیر برخورداریم و گاز طبیعی و نفت هم داریم.

این مقام رومانیایی با اشاره به علاقه مندی بسیار رومانی برای همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: در زمینه انرژی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در رومانی وجود دارد؛ ما افتخار می کنیم که روابط تاریخی و دیرنیه ای با ایران داریم و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم هیأتی را برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران به تهران اعزام کنیم.

کد خبر : ۳۰۹۴۹۴