خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی کارآفرینی؛

امین زاده: کارآفرینان با شناسایی قوانین مزاحم به دولت کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۲۴۳

معاون حقوقی رییس جمهوری خواستار استقرار و تسریع در نظام یکپارچه پایش اجرای قوانین شد و گفت: از همه فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان دعوت کرد تا با شناسایی قوانین مزاحم و دست و پاگیر کسب و کار در جهت بهبود فضای کسب و کار، به دولت کمک کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، الهام امین زاده در دومین همایش ملی کارآفرینی، تولید ملی و رونق اقتصادی که با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارآفرینان داخلی برگزار شد، افزود: باید مردم علاوه بر اطلاع از قوانین و نحوه اجرای آن ، شاهد مقرارت مرتبط با فعالیت های اقتصادی باشند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: افزایش سهم نیروی انسانی از طریق آموزش، تجربه، کارآفرینی و خلاقیت از بخش های مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده که دولت و بخش خصوصی باید تدابیر لازم برای اجرای این سیاست را درنظر بگیرند.

امین زاده با بیان اینکه ایده و اندیشه منجر به حرکت سرمایه در کشورخواهد شد، ادامه داد: افراد دارای ایده و فکر جدید بسیار ارزشمند هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

معاون حقوقی رییس جمهوری به برنامه ها و تلاش های دولت تدبیر و امید به منظور تدوین سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: انشاءالله در این برنامه رشد شتابان اقتصادی کشور به گونه ای خواهد بود که با بسیج همه امکانات کشور، متوسط رشد 8 درصدی در طول اجرای این برنامه رقم زده خواهد شد.

امین زاده بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی فعالیت های اقتصادی بوسیله نظام بانکی، ارتقای صنعت بیمه، جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذران خارجی و تغییر نگاه به درآمدهای نفتی و گازی را از جمله محورهای مهم در تدوین برنامه ششم توسعه کشور برشمرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به برنامه های دولت یازدهم برای تدوین قوانین و مقررات حمایت از تولید و کارآفرینی و همچنین رفع قوانین مزاحم کسب و کار، گفت: آیین نامه های اجرایی مرتبط با این قوانین در دولت به خوبی پیش بینی شده است.

امین زاده ادامه داد: در حوزه محیط زیست نیز هرگونه کارآفرینی که انجام شود، مشوق ها و معافیت هایی درنظر گرفته خواهد شد.

معاون حقوقی رییس جمهوری امین زاده با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از رفع قوانین مزاحم کسب و کار استقبال می کند، افزود: در کمیته 76 بهبود فضای کسب و کار و با حضور سه قوه این قوانین بررسی خواهد شد تا با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، دولت و مجلس جایگاه بخش خصوصی در کشور ارتقا یافته و زمینه های فعالیت کارآفرینان و فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حوزه تولید ملی تأمین کار و اشتغال با کمبود قانون مواجه نیستیم گفت: در این زمینه دولت تعهداتی برای پی ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه جهت رفاه و رفع فقر بر عهده گرفته است و اگر قانون اساسی به خوبی اجرا شود به تمامی اهداف خود خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شخص رییس جمهور نیز همیشه دغدغه اشتغال جوانان را داشته و از فربگی دولت اظهار نارضایتی کرده و بر تقویت بخش خصوصی اصرار دارد.

امین زاده با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلان نظام به منظور ارتقای تولید ملی، کارآفرینی و اشتغال زایی اظهار داشت: ان شاءالله با اجرایی شدن قوانین به همه اهداف برسیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در دنیای امروز دانش، منبع ایجاد ثروت می باشد، گفت: همه فعالیت های اقتصادی با دانش و علم پیوند خورده است به همین جهت بخشی از جهاد اقتصادی باید مبتنی بر تولید ملی دانش محور باشد.

امین زاده قوانین موجود مزاحم کسب و کار، ناهماهنگی نهادهای مالی، عدم اطمینان سرمایه گذاری قاچاق کالا و موانع صادرات کالاهای ساخت داخل را از مهمترین موانع کسب و کار برشمرد و افزود: همه ما باید دست به دست هم داده تا اقتصاد ملی را تقویت نماییم و با افزایش کیفیت محصولات داخلی، امنیت شغلی کارگران، استراتژی های حمایت از مصرف کننده، کنترل واردات بی رویه، بستر سازی برای تدوین قانون حمایت از تولید ملی و رویکرد علمی در تولید ملی به روند افزایش تولید ملی و حمایت از کارآفرینان سرعت بخشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز