خبرگزاری کار ایران

استاندارد وارد مسائل شبهه ناک نشود

هم اکنون آب آشامیدنی دماوند مشکل بهداشتی دارد و مسئولان این شرکت هم اطلاع دارند که مشکل از کجاست و باید مشکلات را برطرف کنند. سازمان استاندارد هم وارد مسائل شبهه ناک نشود زیرا سلامت مردم چیزی نیست که بتوان با آن تعارف کرد.

به گزارش ایلنا ، رسول دیناروند در واکنش به اظهارات مدیر کل استاندارد استان تهران مبنی بر استاندارد بودن آب معدنی دماوند افزود: هر محصول مرتبط با غذا و دارو فقط با مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه تولید و توزیع در بازار را دارد و نظر نهایی در این زمینه را فقط این سازمان ارائه می کند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه آب آشامیدنی دماوند و 11 برند دیگر تا زمان رفع مشکل اجازه تولید و توزیع در بازار را ندارند، گفت: هم اکنون آب آشامیدنی دماوند مشکل بهداشتی دارد و خود مسؤولان این شرکت هم اطلاع دارند که مشکل از کجاست و لذا باید ابتدا مشکلات را برطرف کنند، پس از آن سازمان غذا و دارو آزمایش های لازم را انجام می دهد و در صورتی که مشکل برطرف شده باشد اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که سازمان استاندارد تهران آب معدنی دماوند را دارای شرایط استاندارد معرفی کرده است، افزود: ضوابط فنی که از سوی سازمان غذا و دارو در رابطه با محصولات غذایی اعلام می شود فراتر از استاندارد است زیرا علیرغم استانداردهای خوبی که وجود دارد ولی بعضی موارد استاندارد نیاز به اصلاح دارند.

دیناروند گفت: هیچ تولید کننده و وارد کننده ای بدون مجوز سازمان غذا و دارو نمی تواند کالایی را وارد بازار کند و در این زمینه نظر استاندارد به تنهایی کافی نیست.

استاندارد وارد مسائل شبهه ناک نشود

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: آب آشامیدنی دماوند نیز فقط بعد از رفع مشکل و تائید وزارت بهداشت و سازمان غدا و دارو اجازه فعالیت خواهد داشت و تا آن زمان اجازه توزیع محصولات خود در بازار را ندارد.

دیناروند در پایان تاکید کرد: خواهشمندیم سازمان استاندارد وارد مسائل شبهه ناک نشود زیرا سلامت مردم چیزی نیست که بتوان با آن تعارف کرد.

کد خبر : ۳۰۹۱۷۲