خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم الکترونیکی و تلفن همراه تاکید کرد؛

رجیستر کردن موبایل ها به شرط رفع کاستی ها

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۶۶۳

اجرای دوباره طرح رجیستر کردن تلفن های همراه برای جلوگیری از قاچاق راه حل خوبی است به شرطی که معایب قبلی این طرح برداشته شود.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم الکترونیکی و تلفن های همراه با بیان این ضرب المثل که آزموده را دوباره آزمودن خطاست در خصوص رجیستر کردن تلفن های همراه به خبرنگار ایلنا گفت: اجرای دوباره طرح رجیستر کردن تلفن های همراه برای جلوگیری از قاچاق راه حل خوبی است به شرطی که معایب قبلی این طرح برداشته شود.

وی با اشاره به تعرفه های تلفن همراه، گفت: اگر گمرک تعرفه را صفر بکند این عمل هیچگونه بار منفی مالی برای دولت ندارد زیرا وارد کننده با کمال میل مالیات 9 درصد ارزش افزوده خود را پرداخت می کند اما اگر تاجر این صنف مجبور شود هم 7 درصد تعرفه را بدهد و هم 9 درصد ارزش افزوده و از طرفی  3 درصد سود بازرگانی را پرداخت کند این مدل واردات برای وی به صرفه نیست و خود به خود به سمت واردات غیر قانونی ترغیب می شود زیرا بدین ترتیب هیچ سودی برای وی نمی ماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم الکترونیکی و تلفن های همراه افزود:اما اگر تعرفه صفر شود میزان قاچاق تلفن های همراه 50 درصد کاهش پیدا می کند.

نایب رئیس اتاق تهران تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد گوشی های بالا 700 هزار تومان به صورت قاچاق واردکشور می شوند در صورتی که با حذف تعرفه واردات این میزان به 20 درصد کاهش پیدا می کند.

وی تعلل کمیسیون ماده یک را سبب ضربه خوردن مصرف کننده دانست و گفت: باید هرچه زودتر این امر اجرایی شود.

درستی در خصوص شرکت های وارد کننده نیز گفت: این شرکت ها باید سیاست مشتری مداری را اتخاذ کنند و باید بدانیم که این جزو حداقل های خواسته یک مشتری است. احترام به مشتری و برآورده نمودن خدمات  پس از فروش که در کارت های گارانتی درج شده جزو تعدات شرکت های وارد کننده است و با اجرای نمودن طرح رجیستر مسولیت و حوزه کاری این شرکتها بیشتر می شود.  

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز