خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق ارتباطات کشور:

دولت باید با بخش خصوصی رابطه حمایتی داشته باشد

وزیر سابق ارتباطات کشور ضمن انتقاد از تعرفه‌های فعلی تلفن ثابت گفت: درگیری وزارت ارتباطات با اپراتورها به نفع هیچکس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سلیمانی در بازدید از نمایشگاه تلکام گفت: دولت باید با بخش خصوصی رابطه صمیمانه و حمایتی داشته باشد.

سلیمانی ضمن انتقاد از تعرفه‌های فعلی تلفن ثابت گفت: اکنون شرکتها با تعرفه فعلی تلفن ثابت زیان می دهند از سوی دیگر لازم است در این زمینه روند توسعه ای نیز پیگیری و دنبال شود اما این توسعه با تعرفه‌هایی که 12 سال است تکان نخورده، رخ نخواهد داد.

وی افزود: قرار نیست دولت مانع و سد این بخش باشد اما اکنون میان وزارتخانه ارتباطات و برخی اپراتورها درگیری وجود دارد که دود این اختلاف در چشم مردم می رود.

این نماینده مجلس در عین حال از تلاش مجلس برای حل مشکلات میان وزارت ارتباطات و مخابرات خبر داد و گفت: تلاش داریم وحدتی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود تا در گام های بعدی با بهره گیری از منابع موجود امکان برداشتن گام های بلندتر در این حوزه وجود داشته باشد.

وی در عین حال یادآور شد: در زمینه حل این مشکلات نیز در مجلس نشست هایی برگزار شده و تذکراتی داده شده است.

وزیر ارتباطات دولت نهم همچنین عنوان کرد: در بحث تعرفه‌ها به شخصه نوعی تنگ نظری حس می کنم اما باید راه باز شود چراکه اکنون مخابرات در این بخش زیان می دهد و باید برای این مسئله فکر کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های صورت گرفته در دوره وی در بازار امکان فعالیت چهار اپراتور تلفن همراه وجود داشته، در ارتباط با فعالیت شرکت های مختلف در عرصه تلفن ثابت گفت: با توجه به زیان ده بودن تلفن ثابت باید کسی عقلش مشکل داشته باشد تا در این حوزه سرمایه گذاری کند.

سلیمانی همچنین متذکر شد: در بحث دیتا هنوز موفق نشده ایم یک اپراتور قدرتمند را وارد کشور کنیم چرا که اگر قرار باشد یک شرکت سالانه 600 میلیارد درآمدزایی داشته باشد باید حداقل بین 300 تا 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند اما اکنون جای چنین شرکت خالی است.

کد خبر : ۳۰۸۶۴۵