خبرگزاری کار ایران

از ابتدای راه اندازی معاملات برق در بورس انرژی؛

حدنصاب جدید در ارزش معاملات روزانه بازار برق ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۰۸

در جریان معاملات روز یکشنبه 5 مهر 94، بازار برق پررونق‎ترین روز خود از آغاز رسمی معاملات در بورس انرژی تا به حال را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امروز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه، 15 هزار و 284 قرارداد در قالب 283 معامله و معادل با 348 هزار و 908 مگاوات ساعت به ارزش 125 میلیارد و 771 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که این میزان نسبت به حدنصاب پیشین ارزش روزانه معاملات بازار برق در بورس انرژی، 18 درصد رشد را نشان می‎دهد.

گفتنی است از این میزان، 123 میلیارد ریال مربوط به معاملات نماد بار پایه روزانه، یک میلیارد ریال مربوط به نماد بار پیک روزانه، 807 میلیون ریال مربوط به نماد میان‎باری روزانه و 157 میلیون ریال مربوط به نماد کم‎باری روزانه می‎باشد. همچنین در جلسه معاملاتی امروز، در سمت خرید تعداد 31 شرکت توزیع نیروی برق و در سمت فروش 8 نیروگاه عرضه‎کننده برق در معاملات مشارکت کردند.

در روز جاری در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای حلال400، حلال 402، حلال 406 و حلال 410 پالایش نفت اصفهان، حلال 402 و حلال 410 پالایش نفت شیراز، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، متانول پتروشیمی زاگرس، گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام و قطران واحد کک سازی پالایش قطران زرند در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام نیز در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 2 هزار و 498 تن به ارزش 28 میلیارد و 894 میلیون ریال بوده است.

شایان ذکر است در مجموع معاملات امروز بورس انرژی ایران به 154 میلیارد ریال بالغ شد.

در جلسه معاملاتی امروز بورس انرژی ایران، علاوه بر معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در رینگ داخلی بازار فیزیکی کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 404 و نفتای سنگین تصفیه نشده پالایش نفت شیراز، سوخت کوره سبک، برش سنگین، پنتان و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، برش سنگین پتروشیمی جم، قطران ذوب آهن اصفهان، میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی و نیتروژن مایع پتروشیمی مبین عرضه خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز