خبرگزاری کار ایران

میدانی در نشست تخصصی حاشیه نمایشگاه یازدهم آب؛

ساختار اقتصاد آب اصلاح شود تا پروژه‌های جدید تعریف کنیم

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: خشکسالی پانزده سال اخیر و کاهش متوسط بارندگی سال آبی گذشته (94-93) به زیر 200 میلیمتر، تغییر رویکرد وزارت نیرو به مدیریت بهم پیوسته منابع آبی را ضروری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم میدانی در نشست تخصصی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب که با عنوان هم اندیشی چشم‌انداز فرصت‌های مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب و فاضلاب با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان در معرض تهدیدات جدی قرار داریم، گفت: باید به تمامی لوازم و اصول مدیریتی منابع آب توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن شورای عالی آب، شاهد تحولات بزرگی در بخش جامع آب کشور هستیم، افزود: از آن جمله می‌توان به توجه به مدیریت بهم پیوسته منابع آب کشور، مدیریت مصرف و حوضه‌های آبریز کارون، احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.

میدانی سوق دادن فعالیت‌ها از مدیریت عرضه به مدیریت تقاضا، افزایش بهره‌وری آب و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف را از دیگر موارد مورد توجه صنعت آب کشور عنوان کرد. 

وی از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست زمینه فعالیت‌های خود را در این راستا گسترش دهند.

معاون وزیر نیرو هوشمندسازی شبکه‌های آب‌رسانی، بازچرخانی آب مجتمع‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین متناسب با نیاز روز و کاهش مصرف آب و انرژی در صنایع انرژی بر و نزدیک شدن به استانداردها را، ضروری دانست و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست در این زمینه‌ها نیز، برنامه‌ریزی و با وزارت نیرو همکاری نمایند.

وی تاکید کرد: ساختار اقتصاد آب کشور باید متناسب با شرایط روز اصلاح شود تا بتوانیم پروژه‌های جدیدی را در بخش آب کشور تعریف و اجرا نماییم.

میدانی با اعلام اینکه هم اکنون آب‌رسانی به حدود 6 هزار روستا در کشور با تانکر صورت می‌گیرد، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست در این خصوص نیز خلاقیت و ابتکار عمل بخرج داده و همکاری نمایند.

 

کد خبر : ۳۰۸۳۷۵