خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نفت؛

پروژه ١,٨ میلیارد دلاری گازرسانی به سیستان و بلوچستان کلید می خورد

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۹۸

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نفت، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امروز (یکشنبه، پنجم مهرماه) گفت: پروژه گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان شامل ٢٦٠ کیلومتر خط لوله ٣٦ اینچ منشعب از کیلومتر ٨٣٩ خط لوله هفتم سراسری که از ایرانشهر به سمت زاهدان امتداد یافته است، می شود.

وی با اشاره به این که پروژه یادشده شامل هفت ایستگاه شیر بین راهی، پنج ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه فرستنده و یک ایستگاه کنترل فشار و سیستم مخابراتی است، اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه بیش از ٣٠٠ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرهای زاهدان، چابهار، خاش و زابل از نعمت گاز برخوردار می شوند.

تربتی هزینه اجرای این طرح را ١,٨ میلیارد دلار اعلام و یادآور شد: علاوه بر گازرسانی به مناطق مسکونی از طریق این خط لوله گازرسانی به نیروگاههای حرارتی ایرانشهر (گازی و بخاری)، زاهدان، چابهار و صنایع موجود این استان نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به این که شرکت ملی گاز ایران از اواخر سال ٨٤، طرح انتقال گاز به مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور از طریق خط هفتم سراسری را در دستور کار قرار داده است، افزود: به همین منظور، پیشتر خط انتقالی به طول ٩٠٧ کیلومتر و قطر ٥٦ اینچ از عسلویه به ایرانشهر اجرا شده و بزودی نیز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از ایرانشهر به سمت زاهدان و دیگر شهرهای این استان آغاز می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز