خبرگزاری کار ایران

سهم 15 میلیارد دلاری صنعت خودرو در اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۱۷۵

​معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به جایگاه رفیع خودروسازی در کشور، اظهار داشت: صنعت خودرو بیش از 15 میلیارد دلار در اقتصاد کشور نقش دارد و حدود 22 هزار میلیارد تومان قطعه برای تولید خودرو در کشور وارد شده است.

به گزارش ایلنا، سید رضا نوروززاده افزود: برخی می‌گویند چرا خودروی وارداتی وارد کشور نمی‌شود و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد؛ لازم بذکر است که واردات 130 هزار خودرو معادل تولید یک میلیون و 200 هزار خودرو ارزبری داشته است.

وی با بیان اینکه انتقادها را به جان می‌پذیریم و مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم، گفت: صنعت خودرو باید بر خود ببالد که به نیاز عمده کشور پاسخ گفته و مانع خروج ارز شده است.

نوروززاده ادامه داد: چنانچه جلوی خروج ارز برای واردات خودرو گرفته شود، این ارزها صرف سرمایه گذاری بیشتردر داخل و توسعه و رونق اقتصادی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز فتوحات جنگ تحمیلی عنوان کرد: هم اکنون نیز مردم هستند که پشت حکومت ایستاده‌اند و نظام با تکیه بر این پشتوانه مردمی در مقابل قدرت‌های جهانی ایستاده و با آنها مذاکره می‌کند.

نوروززاده تاکید کرد: وظیفه داریم معایبی که احیانا در محصولات داخلی وجود دارد، برطرف کنیم و خودروهایی در خور شان مردم ایران به آنان تحویل دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که مردم به آن امید بسته‌اند و انتظار خدمت دارند، ارائه خدمات پس از فروش مناسب است که امیدوارم همگی دست بدست هم داده و بنحوی شایسته در خدمت مردم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز