خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در گفت وگو با ایلنا:‌

اولویت تامین مسکن زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۶۹۸

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان از ارائه برنامه هایی با اولویت تامین مسکن زنان بدون سرپرست و سرپرست خانوار در سند برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه هایی را در برنامه ششم توسعه برای سه گروه زنان شاغل،‌ زنان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته است.

سودابه احسانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه زنان در هر قشر و هر در سطحی می توانند از مخاطبان برنامه های وزارت راه و شهرسازی ویژه بانوان باشند،‌ گفت: تامین مسکن برای زنان سرپرست خانوار و بی سرپرست و برگزاری دوره های آموزشی و شناسایی زنان مدیر نخبه برای زنان شاغل از مهم ترین برنامه های وزیر در امور بانوان است.

وی ادامه داد:‌ اخیرا وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای  با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقتد کرده است و طبق این تفاهم نامه دولت برنامه هایی را برای توانمندسازی زنان ساکن بافت فرسوده و ناکارٱمد حاشیه شهرها در نظر گرفته است.

احسانی افزود:‌ مشکلات زنان حاشیه نشین و ساکن بافت فرسوده سه نقطه در شهرهای تهران،‌ مشهد و شیراز شناسایی شده است و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با توجه به آسیب هایی که وجود دارد و زنان ساکن آن منطقه را تهدید می کند، برنامه هایی را با محورهای توانمند کردن زنان در حوزه های اقتصادی،‌ آموزشی،‌ بهداشتی تامین امنیت زنان تعریف و تهیه کرده است.

 مشاور وزیرراه و شهرسازی در امور بانوان ادامه داد:‌ برنامه هایی برای تامین امنیت زنان در استفاده از حمل و نقل برون شهری و  استفاده از فضاهای شهری برای استفاده از توانمندی و ظرفیت زنان مهندس و شهرساز دارد.  

احسانی گفت: از دیگر برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی در امور زنان اجرا مقررات و مصوبات در امور بانوان است که تا کنون به اجرا در نیامده اند.

وی در پاسخ به این سوال که این برنامه ها برای چه جامعه آماری از زنان در نظر گرفته شده است،‌ گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی آماری از تعداد زنان سرپرست خانوار و بی سرپرست ندارد و این دستگاه مسئول تهیه و تصویب برنامه های مختص زنان است و مسئولیت تهیه آمار و تعداد این قشر با دستگاه های دیگر اعم از کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز