خبرگزاری کار ایران

هیئت اقتصادی انگلیسی‌ها در راه تهران؛

لندن به پرداخت سهم درآمدهای ایران از میدان رهوم متعهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۲۵۲

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر هیئت اقتصادی انگلیس به ایران در ١٠ مهرماه خبر داد گفت: انگلیس اعلام آمادگی کرد سهم ایران از میدان مشترک گازی رهوم را بعد از لغو تحریمها بپردازد.

به گزارش ایلنا از شانا، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار امروز (شنبه، ٢٨ شهریورماه) با آجای شارما، کاردار انگلیس در تهران، درباره مهمترین محور این دیدار گفت: در این دیدار درباره اولویت همکاری بین دو کشور پس از لغو تحریمها مذاکراتی انجام شد.

وی با بیان این که برداشت نفت از میادین قدیمی، توسعه مخازن مشترک و ازدیاد برداشت، محورهای مورد مذاکره امروز بوده درباره این که آیا به موضوع میدان رهوم و پرداخت سهم ایران از این میدان نیز پرداخته شده است، گفت: انگلیسیها اعلام آمادگی کردند پس از لغو تحریمها سهم ایران را از این میدان بپردازند.

زمانی نیا با اشاره به این که اگر شرکتهای خارجی بخواهند با ایران همکاری کنند باید مشارکت معناداری با بخش خصوصی ایران داشته باشند، تاکید کرد: بخش خصوصی ایران با ١٠ سال گذشته تفاوتهای زیادی کرده است از این رو هر شرکت خارجی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید به این موضوع توجه کند.

میدان گازی رهوم یا رام یک میدان گازی کوچک فراساحلی است که توسعه مشترک آن با سرمایه گذاری مشترک ایران و انگلیس انجام شده است. این میدان در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آبهای ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد. قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد و در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز