خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت مخابرات ایران مطرح کرد:

بدهی 900 میلیارد تومانی مشترکان تلفن ثابت

سخنگوی شرکت مخابرات ایران طلب این شرکت از مشترکان تلفن ثابت را 900 میلیارد تومان اعلام کرد.

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت پرداخت بدهی مشترکان تلفن ثابت به شرکت مخابرات ایران بیان داشت:  در نحوه پرداخت مشترکان تلفن ثابت اشکال بزرگی وجود دارد مشترک اول صحبت می کند و بعد از آن هزینه مکالمه را پرداخت می کند و جمع آوری هزینه مکالمات توسط اپراتور کار بسیار سختی است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران نحوه پرداخت را منجر به افزایش بدهی مشترکان دانسته و افزود:  نحوه پرداخت هزینه مکالمه توسط مشترکان به شکل حاضر بدهی 900 میلیارد تومانی را در حوزه تلفن ثابت به همراه داشته است.

زارعیان تاکید کرد: با توجه به قیمت 50 هزار تومانی خط تلفن ثابت و سیم کارت های 5 هزار تومانی موجود در بازار؛ اگر بدهی یک مشترک را  100 هزار تومان فرض کنیم مشترک به راحتی از پرداخت بدهی خود طفره می رود؛ بنابر این باید تغییراتی در تعرفه و وصول درآمدها به وجود بیاید.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در خصوص تعرفه مکالمات بین المللی و داخلی بیان داشت: تعرفه مکالمات بین المللی از سال 82 تا به امروز حدود 20 برابر افزایش داشته است؛ البته در بخش هایی نیز کاهش یافته است؛ البته با به روز رسانی فناوری در حوزه ارتباطات در تماس ایران با اروپا و آمریکا حدود  50 درصد کاهش تعرفه طی 20 سال رخ داد؛ اما درتماس با آفریقا 20 برابر افزایش تعرفه داشته ایم.

وی افزود: سیاست افزایش تعرفه سیاست درستی بوده است؛ اما درآمد آن به دولت تعلق گرفت وشرکت مخابرات ایران خواستار افزایش تعرفه تماس های داخلی است.

کد خبر : ۳۰۶۱۲۷