خبرگزاری کار ایران

کارشناس اقتصادی مسکن در گفت و گو با ایلنا:

امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۹۷۳

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه به بازار مسکن باید نگاه کلان داشت و رفع تقاضای مورد نیاز در این بازار می تواند اشتغالزایی را افزایش دهد،‌ گفت: امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت در کلان شهرها در بازار مسکن وجود دارد.

محمد مهدی مافی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی در صنعت ساختمان گفت: به طور قطع رونق در بازار مسکن مساله بیکاری و ایجاد اشتغال را تا حدود زیادی رفع می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به مسکن یک نگاه کلان داشت و تقاضای موجود در بازار با ورود وزارتخانه مختلف و نه تنها وزارت راه و شهرسازی تامین می شود،  ادامه داد:‌ صنعت ساختمان و مسکن یک صنعت پیش رو است و چیزی حدود 200 صنایع درگیر با این صنعت هستند و طولانی بودن رکود این بازار این صنایع را هم به رکود برده است.

مافی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت وجود دارد،  اظهار کرد: در کلان شهرها امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت ها وجود داد.

این کارشناس اقتصاد مسکن افزود: هر چه تقاضا افزایش یابد با توجه به محدودیت در عرضه بازار به سمت افزایش قیمت می رود اما اسکان در پهنه گسترده کشور و افزایش اشتغالزایی افزایش تولید را به دنبال خواهد داشت .  

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی نمی توان انتظار رونق بدون افزایش قیمت را داشت اما با افزایش تولید می توان گفت در بازه زمانی میان مدت 5 ساله شرایط بازار مسکن بهبود می یابد و انتظار ثبات قیمت ها وجود دارد.  

مافی با اشاره به وضعیت مسکن در نیمه دوم سال گفت: پیش بینی می شود درصد افزایش قیمت ها در صورت ورود به دوره رونق همچنان کمتر از نرخ تورم عمومی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز